313 شرکت دانش بنیان راه را برای تجاری سازی محصولات ایران ساخت هموار کردند

به گزارش ابزار ایرانی، تعداد شرکت های خلاق و دانش بنیان به شکل پیوسته در حال افزایش است و شرکت های تجاری سازی به توسعه محصولات و خدمات این حوزه یاری می نمایند.

313 شرکت دانش بنیان راه را برای تجاری سازی محصولات ایران ساخت هموار کردند

به گزارش گروه دانشگاه ابزار ایرانی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اولویت قرار دادن کیفی سازی و تعریف حمایت های قانونی در قالب حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق کوشش دارد تا شرکت های توانمند را در راستا تجاری سازی محصولات و خدماتشان کمک کند. شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف تخصصی فعالیت دارند که هرکدام بسته به ماهیت فعالیت و فناوری، در دسته بندی های حمایتی خاص خود قرار می گیرند.

ارائه خدمات تجاری سازی

در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزار های رایانه ای، به 1546 شرکت دانش بنیان رسیده است که بخشی از این شرکت ها بر بستر فناوری های هوشمند، خدمات تجاری سازی را به اکوسیستم فناوری و نوآوری ارائه می نمایند.

یکی از مسائل عمده ای شرکت های دانش بنیان، بحث فروش و تجاری سازی است. محققین، پژوهشگران و فعالان فناور، خلاق و دانش بنیان، هرچند بعضاً در زمینه فنی، مبتکر هستند از در بعضی موارد از مهارت های لازم برای تجاری سازی و فروش محصولات خلاق و دانش بنیان خود برخوردار نیستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حل این مشکل و رونق فروش و تجاری سازی محصولات دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان ویژه خدمات تجاری سازی را به وجود آورد.

خدمات خلاق و دانش بنیان

این شرکت ها به صورت تخصصی بر روی بازار هدف محصولات دانش بنیان، خلاق و فناورانه کار می نمایند و کوشش دارند تا میان بازار مصرف، شرکت های بزرگ، صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان پلی تجاری ایجاد نمایند.

بعلاوه تجاری سازی ایده های فناورانه و تبدیل این ایده ها به محصول قابل عرضه، نیز یکی دیگر از محور های فعالیت این شرکت ها محسوب می گردد. خدمات مالکیت فکری، خدمات ارزیابی، خدمات مشاوره، خدمات توسعه بازار، خدمات شتاب دهی کسب وکار، خدمات مدیریت فناوری و خدمات اقتصادی و سرمایه گذاری، از جمله خدمات ارائه شده از سوی شرکت های دانش بنیان خدمات تجاری سازی می باشند.

در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 313 شرکت رسیده است که در شهر های مختلف کشور در حال ارائه خدمات تجاری سازی به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "313 شرکت دانش بنیان راه را برای تجاری سازی محصولات ایران ساخت هموار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "313 شرکت دانش بنیان راه را برای تجاری سازی محصولات ایران ساخت هموار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید