سه شرکت باتری های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را تأمین می نمایند

به گزارش ابزار ایرانی، با نزدیک شدن به تاریخ معرفی گوشی های تاشوی تازه سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4، خبر تازه و جالبی در خصوص این گوشی های تاشو منتشر شده است. به گفته سایت کره ای The Elec، سه شرکت به صورت مجزا وظیفه تأمین باتری های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را برعهده خواهند داشت.

سه شرکت باتری های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را تأمین می نمایند

طرفداران و علاقمندان به گوشی های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل نو گوشی های تاشوی سامسونگ هستند. سامسونگ در طول چند نسل گذشته در حوزه ساخت و طراحی گوشی های هوشمند تاشوی پیشرفت زیادی نموده و همین عامل نیز منجر به فروش و استقبال بسیار خوب کاربران از این محصولات شده است. کمتر از حدود دو هفته تا رونمایی رسمی از گوشی های تاشوی نو سامسونگ فاصله داریم و این یعنی قرار است در روزهای آینده خبرهای زیادی در خصوص این محصولات بشنویم.

در همین زمینه گزارش منتشر شده از The Elec، ادعا می نماید که علاوه بر باتری های عرضه شده به وسیله کارخانه SDI سامسونگ، این گوشی های هوشمند تاشو مجهز به باتری های ساخت شرکت های Amperex Technology Limited (ATL) و LG Energy Solution نیز خواهند بود. با اینکه سامسونگ SDI در میان سه فراورینماینده برتر باتری گوشی های هوشمند سال های اخیر قرار گرفته است، اما چرا غول فناوری کره ای با دو شرکت دیگر برای تأمین باتری های گوشی های تاشوی نو خود همکاری نموده است؟

علت اصلی این مقوله، کاهش هزینه قطعات است. بدیهی است که با وجود سه تأمین نماینده، رقابت بیشتری برای ارائه پیشنهادات با هزینه کمتر جهت ساخت باتری های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 وجود خواهد داشت. از آنجایی که هر دو گوشی در واقع از دو باتری در داخل خود استفاده می نمایند، سامسونگ به نحوی احتیاج دارد تا هزینه قطعات این گوشی ها را کم کند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی سامسونگ برای همکاری با دو شرکت ساخت باتری گوشی، برطرف مسائل مربوط به کمبود عرضه در آسیا و قرنطینه های ناشی از COVID-19 است. این شرکت بعلاوه می خواهد زنجیره تأمین پایداری را برای این دوره مهم ایجاد کند.

سامسونگ قرار است در تاریخ 10 آگوست (19 مرداد ماه) با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد گوشی های هوشمند نو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 و بعلاوه سری گلکسی واچ 5 را به کاربران معرفی کند. باید اشاره کنیم که پیش فروش این محصولات از همان روز رونمایی و تاریخ فروش آن نیز از 4 شهریور ماه شروع خواهد شد. گلکسی زد فولد 4 طبق گفته تحلیلگران در رنگ های مشکی، سبز و بژ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در سوی دیگر کاربران می توانند از بین رنگ های گرافیتی، ارغوانی، صورتی و آبی گلکسی زد فلیپ 4 دست به انتخاب بزنند.

همانطور که انتظار می رود، گلکسی زد فولد 4 به عنوان تاشوی پرچم دار نو سامسونگ، از انواع شبکه های اینترنت همراه، از 2G تا mmWave 5G پشتیبانی می نماید. اطلاعات منتشر شده در وب سایت FCC نشان می دهد که فولد 4 سامسونگ مانند نسل قبلی خود از قلم S-Pen نیز پشتیبانی خواهد نمود. سامسونگ قرار است از پردازنده نو اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی تاشوی پرچم دار بهره ببرد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست نو به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

در کنار این پردازنده قدرتمند به گفته منابع متعدد، 12 گیگابایت حافظه رم تعبیه خواهد شد. بعلاوه طبق نوترین گزارش های منتشر شده از وب سایت SamMobile، سامسونگ میخواهد تا نسخه با 1 ترابایت حافظه داخلی گلکسی زد فولد 4 را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. گلکسی زد فلیپ 4 نیز احتمالاً با پردازنده مشابه زد فولد 4 اما با حافظه داخلی 512 گیگابایت روانه بازار گوشی های هوشمند تاشو خواهد شد. باید دید که این مقوله چه تأثیری روی قیمت گذاری این گوشی های هوشمند تاشو خواهد گذاشت.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سه شرکت باتری های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را تأمین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شرکت باتری های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را تأمین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید