10 نکته اساسی که انگشتان پای شما آرزو دارند، حتما بدانید!

به گزارش ابزار ایرانی، ضخامت جوراب های خود را مطابق با نوع کفش هایتان انتخاب کنید و هر وقت پا های خود را مرطوب کردید، آن ها را تعویض کنید، بخش سلامت نمناک پیشنهاد می نماید که اگر ممکن است جوراب های سبک و نخی بپوشید که پاهایتان نفس بکشد، تمام این ها از بوی بد و ایجاد عفونت های قارچی محافظت می نمایند.

10 نکته اساسی که انگشتان پای شما آرزو دارند، حتما بدانید!

معمولا، ما کوشش خود را برای مو ها و آرایش مان می کنیم و به همین علت پا های خود را فراموش می کنیم حتی اگر درد و تورم در آن بخش بدن به راحتی روز ما را خراب کند، مهم است که بدانید چطور پس از گذراندن یک روز طولانی با کفش های راحت و یا پاشنه های بلند، پا های خود را ریلکس کنید.

آنچه برای حفظ سلامت انگشتان پا باید بدانید و رعایت کنید:

1. پدیکور را از قلم نیاندازید - و آن ها را درست انجام دهید

در صورت گاز گرفتگی حشرات و یا خراش از پدیکور اجتناب کنید، حوضچه ها ممکن است باکتری هایی را جمع کند که می توانند به وسیله زخم وارد بدن شوند و موجب عفونت شوند، پوست مرده را به طور مرتب با یک اسفنج یا سنگ پا تراش دهید، بگذارید پا ها برای مدتی در آب گرم بمانند و سپس پوست را تراش دهید، این باعث می گردد که آن ها تمیز به نظر برسند و از ایجاد ترک های دردناک جلوگیری نمایند.

پا های خود را به طور مرتب مرطوب کنید

متخصصان مراقبت پا توصیه می نمایند که دو بار در روز یک کرم روغنی به پاهایتان اعمال کنید و بعد از دوش گرفتن یا پدیکور، آن را انجام دهید.

2. لطفاً پا های خود را درست و سالم بپوشانید

هنگام پوشیدن پاشنه های بلند مراقب باشید، پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت طولانی ممکن است باعث سفتی مفاصل، درد پا و حتی آسیب قوزک پا و کف پا بگردد.

زیاد دمپایی لا انگشتی نپوشید.

پوشیدن این نوع دمپایی می تواند باعث التهاب بین انگشتان پا و درد در پاشنه پایتان گردد، بعلاوه پا ها بدون محافظ هستند و ممکن است خراش برداشته شوند، برای حفظ ایمنی پا های خود، به جای دمپایی کفش هایی را بپوشید که از پاهایتان حمایت می نمایند، با این حال، دمپایی های خود را هنگام استفاده از استخر شنای عمومی، سونا و یا دوش از قلم نیاندازید، در غیر این صورت، شما نسبت به عفونت های قارچی حساس خواهید بود، عفونت های قارچی می توانند منجر به درد و تغییر شکل ناخن شوند.

جوراب های خود را تند تند تعویض کنید.

ضخامت جوراب های خود را مطابق با نوع کفش هایتان انتخاب کنید و هر وقت پا های خود را مرطوب کردید، آن ها را تعویض کنید، بخش سلامت نمناک پیشنهاد می نماید که اگر ممکن است جوراب های سبک و نخی بپوشید که پاهایتان نفس بکشد، تمام این ها از بوی بد و ایجاد عفونت های قارچی محافظت می نمایند.

3. ورزش همواره خوب نیست

بدون انجام اقدامات احتیاطی مناسب، ورزش نکنید، اگر شما در تمام زندگیتان تنبل بوده اید و سپس به طور ناگهانی سعی می کنید کیلومتر ها بدوید، این ممکن است باعث ایجاد شکستگی استرسی گردد، این ها ترک های استخوان کف پایی هستند، برای جلوگیری از این کار، به آرامی تمرین کنید و از قلم نیاندازید که خود را گرم کنید.

4. ماساژ کف پا

یاد بگیرید چگونه می توانید یک ماساژ پا خوب را انجام دهید. از توپ های پاهایتان آغاز کنید و به انگشتان خود برسید. پا ها باید از بالا به پایین ماساژ داده شوند، خودتان این کار را بکنید یا شخصی حرفه ای را پیدا کنید، این یک روش لذت بخش برای آرام سازی ماهیچه ها، تسکین درد و سفتی و جلوگیری از تغییر شکل مفصل است، ماساژ پا پس از یک روز طولانی پیاده روی مفید است، با این حال بهتر است قبل از آغاز این کار با پزشک خود مشورت کنید، خصوصاً اگر شرایط سلامتی و ورم مفاصل دارید.

5. تمرینات آرام سازی را پس از یک روز ایستادن و پیاده روی انجام دهید.

روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید، یک نوار لاستیکی را در اطراف هر دو انگشت شست بزرگ قرار دهید، به آرامی انگشتان شست پایتان را به سمت پای دیگر بکشید، انگشت شست خود را برای چند ثانیه نگه دارید و چندین بار تکرار کنید، نوار لاستیکی را طوری تکان دهید که تمام انگشتان پایتان را گرفته، به آرامی پاهایتان را تا جایی که می توانید توسعه دهید، این شرایط را برای 5 ثانیه نگه دارید.

این تمرین کششی را 10 بار تکرار کنید، سپس نوار را به پای دیگرتان منتقل کنید، این تمرین ها به شما یاری خواهند کرد تا تنش را از مفاصل خود پس از پیاده روی یا کفش های پاشنه بلند رها کنید، آن ها درد ماهیچه را آزاد می نمایند، سفتی را کم می نمایند و از تغییر شکل مفصل جلوگیری می نمایند.

6. پاهایتان را بالا ببرید

آیا تا به حال احساس ورم پا و قوزک پا را در بعد از ظهر تجربه نموده اید؟ یک راه برای خلاص شدن از شر آن این است که پا های خود را روی بالش قرار دهید و یا چیز دیگری قرار دهید، اگر شما زیاد پیاده روی نموده اید و تورم با خستگی و کمی درد همراه است، سعی کنید از پد های یخ بهره ببرید، اما اگر درد بد است و یا علت خاصی برای تورم وجود ندارد، با پزشک خود تماس بگیرید، ممکن است آسیب پا یا نشانه ای از چیزی جدی تر، مانند مسئله ای در سیاه رگ و یا مسئله ای ریوی باشد.

7. خوب غذا خوردن و کنترل وزن برای مراقبت از پاها

مانند هر قسمت دیگری از بدن، پا های شما نسبت به چیزی که می خورید و می نوشید واکنش می دهند، اگر از ورم رنج می برید، از محصولات نمکی دوری کنید، اما در رژیم غذایی خود کمی پروتئین داشته باشید، اگر شما ناگهان احساس سوزش / خارش در پا های خود می کنید، این می تواند نشانه مصرف الکل باشد، مصرفتان را قطع کنید و چک کنید که آیا به مقدار کافی ویتامین دارید یا خیر، به طور کلی به خاطر داشته باشید که تمام فشار بدن شما روی پاهایتان می افتد، داشتن اضافه وزن می تواند باعث درد پا گردد، بعلاوه دانشمندان فرض می نمایند که چربی می تواند علت بالقوه برای التهاب بافت پا باشد.

8. سیگار کشیدن را ترک کنید - فقط ترک کنید!

آیا شما درد های شدیدی را در پا ها و دستان خود تجربه می کنید؟ آیا زخم هایی دارید که روی آن ها ظاهر می گردد؟ آیا سیگار می کشید؟ اگر پاسخ شما بله به تمام 3 سوال قبل باشد، زمان آن رسیده که عادت بدتان را متوقف کنید.

سیگار کشیدن برای بدن شما مضر است و علت دیگری هم وجود دارد که چرا وقتی دود را تنفس می کنید، رگ های پا های شما از مسائل گردش خونی رنج می برند، این حتی ممکن است تا آنجا که قانقاریا بگردد پیش رود، که تقریباً همواره منجر به قطع شدن پا خواهد شد.

9. درمان درست میخچه و پینه پا:

تکه های سخت و ضخیم پوست روی پا های شما میخچه و پینه نامیده می شوند، اولی معمولاً دردناک است و دارای یک نقطه مرکزی از پوست خشک است، هر دوی آن ها ممکن است در هنگام راه رفتن شما را آشفته کند و به شما احساس ناخوشایندی بدهند، میخچه و پینه معمولاً به وسیله کفش های فشرده یا سخت تحریک می شوند، روش اصلی درمان و پیش گیری برای این مسائل این است که کفش های تان را تغییر دهید؛ قبل از رفتن به رختخواب، این منطقه ها را به خوبی تمیز کنید، پس از حمام، میخچه را با سنگ پا بکشید، از پد های میخچه برای جلوگیری از آسیب بیشتر بهره ببرید.

بعضی متخصصان استفاده از سالیسیلیک اسید را برای یاری به حل شدن بافت ضخیم شان توصیه می نمایند، با این حال، قبل از این که یکی از آن ها را دریافت کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

10. استفاده از چای برای مقابله با پا های بدبو:

گاهی اوقات شما بیش از حد عرق می کنید و یا این امکان را ندارید که هر روز کفش های خود را تغییر دهید، این می تواند بوی بدی فراوری کند، آن ها را با صابون ملایم بشویید و با دقت خشک کنید، کمی کرم ضد باکتری و یا پودر بچه را روی پا های خود بریزید.

برای مبارزه با بوی ثابت، بگذارید پاهایتان به مدت 30 دقیقه با چای سیاه قوی خیس شوند، 2 کیسه چای را در یک پیمانه آب قرار دهید، به مدت 15 دقیقه بجوشانید و 2 قسمت آب سرد به آن اضافه کنید، متناوبا، مخلوطی از 1 قسمت سرکه و 2 قسمت آب را امتحان کنید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید

به "10 نکته اساسی که انگشتان پای شما آرزو دارند، حتما بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته اساسی که انگشتان پای شما آرزو دارند، حتما بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید