ماجرای پولی شدن واکسن کرونا

به گزارش ابزار ایرانی، در رسانه ها بحث هایی پیرامون پولی شدن واکسن کرونا برای عامه مردم مطرح شده است. حتی نرخ هایی هم برای واکسن آزاد نیز مطرح است.

ماجرای پولی شدن واکسن کرونا

امروز علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به زمزمه هایی پیرامون پولی شدن واکسیناسیون کرونا، مطرح می گردد، با بیان اینکه در این خصوص دو مسئله مطرح است که باید از یکدیگر تفکیک گردد، گفت: در برنامه ملی واکسیناسیون گروه های هدف در کشور مشخص شدند و در این برنامه واکسیناسیون چه با واکسن خارجی چه ایرانی رایگان خواهد بود.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بعضی عجله دارند و صبر نمی نمایند تا طبق سند ملی واکسیناسیون واکسن را دریافت نمایند، اضافه نمود: این افراد برای دریافت واکسن کرونا به خارج از کشور مراجعه می نمایند که ممکن است از آن ها کلاهبرداری گردد و یا اصلا واکسن تقلبی به آن ها تزریق گردد، بر همین اساس، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده تا افراد و یا شرکت ها با ارز نیمایی، واکسن وارد نمایند تا افرادی که نمی توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسن های وارد شده توسط این افراد استفاده نمایند و پول آن را نیز پرداخت نمایند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: بعید می دانم که مردم از این موضوع استقبال نمایند و این موضوع حتما باید از سیاست های وزارت بهداشت جدا گردد چرا که طبق سیاست های اعلام شده، همه مردم تا انتها سال رایگان واکسینه خواهند شد، اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است، می تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.

رییسی در انتها با بیا اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا برای واردنمایندگان واکسن دو شرط گذاشته است، مطرح نمود: واکسن های وارداتی، حتما باید از واکسن های معتبر مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد و همچنین واردنمایندگان باید در خصوص قیمت ها با سازمان غذا و دارو به توافق برسند، تا نتوانند واکسن را با هر قیمتی در اختیار مردم قرار دهند.

با وجود توضیحات رئیسی همچنان این بحث به صورت جدی مطرح است که فقط افراد اولویت دار واکسن رایگان دریافت می نمایند.

در روزهای اخیر حسن روحانی رییس جمهور بارها اعلام نموده که بخش خصوصی می تواند برای واردات واکسن کرونا با ارز نیمایی اقدام کند.

در همین رابطه گفته می گردد که احتمالا واکسن برای شهروندان بی اولویت 300هزارتومان آب بخورد.

اما کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو این موضوع را تکذیب نموده است.

کیانوش جهانپور گفت: واکسیناسیون در چارچوب سند ملی واکسیناسیون علیه کووید 19 به صورت رایگان تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون انجام خواهد شد و وزارت بهداشت هرگونه سیاست موازی یا دورزدن این برنامه ملی تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد را تکذیب می نماید.

او اضافه نمود: هر واکسن مجاز از هرجا وارد یا فراوری گردد توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید 19 به صورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.

منبع: فرارو

به "ماجرای پولی شدن واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای پولی شدن واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید