قوانین و شایعات عجیب و غریب کشورهای مختلف!

به گزارش ابزار ایرانی، چیزهای عجیب و غریبی راجع به کشورهای مختلف و جاهای دیدنی می شنویم و نمی دانیم کدام یک شایعه و کدام یک واقعی است. در این مطلب به بعضی از این شنیده ها پاسخ می دهیم.

قوانین و شایعات عجیب و غریب کشورهای مختلف!

من تازه از سفر پر هیجانم از چین برگشته ام. تجربه هایی باور نکردنی داشتم! دیوار بزرگ چین را دیدم، یک پاندا را بقل کردم و غذاهای فوق العاده ای خوردم. اما از زمانی که برگشته ام اولین سوالی که هر کسی که مرا می بیند از من می پرسد این است که: آیا واقعا در چین سگ می خورند؟!

به نظر می رسد برخی قوانین، رسم و رسوم و عادات کشورهای دیگر واقعا ما را شگفت زده می نمایند. ما معمولا حیوانات خانگی مان را دوست داریم و نمی توانیم تصور کنیم آسیبی به آنها برسد چه برسد که آنها را بخوریم! سگ ها یکی از محبوب ترین (شاید بتوان گفت محبوب ترین) حیوانات خانگی در سراسر جهان هستند. به همین علت است که باورش برای ما سخت است که در چین به راستی سگ می خورند. اما شاید خیلی کارهای دیگر باشد که ما در کشورمان آنها را عادی می پنداریم اما اگر یک فرد چینی این کارها را ببیند شاخ درآورد! این تفاوت فرهنگ به راستی چیز جالبی است و باید به آن به چشم یک فرصت برای دوستی با دیگر ملیت ها نگاه کرد.

به طور خلاصه برای تان تعریف کنم که از روزی که همه این سوال را از من پرسیدند تصمیم گرفتم مقاله ای درمورد سوال هایی که معمولا از گردشگران بعد از تماشا جایی پرسیده می گردد، تهیه کنم.

آیا واقعا در چین سگ می خورند؟

پاسخ کوتاه این سوال بله است. در برخی قسمت های این کشور مردم سگ می خورند.

در قسمت جنوبی چین به خصوص در محله گوانگ دونگ و گوانگکسی گوشت سگ هنوز هم یک شام محبوب است چرا که خیلی گران نیست و از قدیم الایام در خورده می شده و غذایی سنتی است. گوشت سگ برای مردم چین از سال 500 پیش از میلاد به عنوان یک منبع غذایی خوب شناخته می شده است. در آن موقع تصور می شد که گوشت این حیوان خاصیت دارویی دارد و به خصوص در زمستان بسیار محبوب بود چرا که بسیاری از افراد تصور می کردند گوشت سگ دمای بدن را بالا نگه می دارد و بدن را گرم می نماید.

اگرچه هنوز هم گوشت سگ به عنوان یک غذا شناخته می گردد، اعتراض های زیادی بر مصرف گوشت این حیوان از سوی فعالان حقوق حیوانات و کسانی که سگ خانگی دارند، اجرا شده است.

آیا واقعا قانون دست چپ برای پاک کردن و دست راست برای خوردن در هند وجود دارد؟

قبل از اینکه به هند سفر کنم فکر می کردم این تنها یک شایعه است و صحت ندارد اما بعد از سفرم به هند متوجه شدم همه این کار را انجام می دهند و در واقع منطقی هم هست!

در کشوری که مردمش هیچ چیزی ندارند نه قاشق، نه چنگال و نه دستمال توالت، چیزهایی که ما آنها را جز ضروریات می دانیم، قانون دست راست و چپ بسیار به کار می آید. قوانین بهداشتی غذا در هند می گویند شما تنها باید با دست راست تان غذا بدهید و غذا بگیرید و هیچ وقت از دست چپ تان برای این کار استفاده نکنید. دست چپ تنها برای تمیز کردن خود بعد از استفاده از دستشویی است!

آیا راست است که جویدن آدامس در سنگاپور غیر قانونی است؟!

بهتر است در سنگاپور سیر و پیاز نخورید چرا که نمی توانید بعد از آن از آدامس بهره ببرید!

در سال 1992 قانونی در سنگاپور گذاشته شد که واردات و توزیع آدامس در سنگاپور را ممنوع بیان کرد، مسئله این است که جویدن آدامس غیر قانونی نیست، اما شما نمی توانید یک دانه آدامس هم در سنگاپور پیدا کنید!

ظاهرا این قانون به این علت وضع شد که دولت از دست مردمی که آدامس جویده شده شان را روی پیاده رو، در خیابان، زیر میز، روی نیمکت پارک و روی ماشین ها می انداختند، خسته شد و فکر کرد یک شهر خوب، یک شهر بدون آدامس است!

بعلاوه نکشیدن سیفون بعد از استفاده از توالت عمومی ممنوع است! این قانونی است که من فکر می کنم باید در همه جا اعمال گردد!

آیا واقعا در ژاپن هندوانه مربعی شکل در می آید؟!

خود هندوانه به این شکل در نمی آید، کشاورز آن را مربعی می نماید که خیلی هم بامزه است!

برخی کشاورزان با سلیقه ژاپنی تصمیم گرفتند هندوانه های خود را درون جعبه های شیشه ای مربعی شکل قرا دهند تا وقتی میوه رشد می نماید به فرم جعبه ای که درونش است درآید. به تازگی شکل های دیگری از هندوانه هم فراوری می گردد که یکی از بامزه ترین آنها قلبی شکل است.

زمانی کشاورزان به فکر این کار افتادند که مشتری ها بیان کردند که در بریدن هندوانه دچار مشکل می شوند چرا که گرد است و نمی توانند آن را خوب ببرند. به علاوه نمی توانند جایی برای این میوه بزرگ و گرد درون یخچال شان پیدا نمایند.

این هندوانه ها با دست چیده می شوند.

جالب است نه؟ تنها مشکل آن است که قیمت این میوه آبدار و مربعی بسیار بالا است!

منبع: فوت و فن / webcache.googleusercontent.com

به "قوانین و شایعات عجیب و غریب کشورهای مختلف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین و شایعات عجیب و غریب کشورهای مختلف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید