عوارض داغ نوشیدن!

به گزارش ابزار ایرانی، نوشیدنی های بسیار داغ تاثیرات باورنکردنی بر سلامت بدن دارد، از بین بردن جوانه های چشایی تا احتمال ابتلا به سرطان، فقط بخشی از عوارض مصرف مایعات با درجه گرمای بالاست.

عوارض داغ نوشیدن!

اکثریت مردم صبح ها، چون عجله برای رفتن به سرکار، دانشگاه و یا مدرسه دارند، مایل هستند که به عنوان صبحانه یک فنجان قهوه یا چای داغ بنوشند، اما اگر از عوارض جانبی آن مطلع باشند شاید اندکی تا خنک شدن نوشیدنی خود صبر نمایند. همین اشتباه به ظاهر کوچک، احتمال ابتلا به بیماری های گوارشی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

به گزارش فرارو به نقل از healthshots، مصرف نوشیدنی های بسیار گرم می تواند مسائل متعددی را برای بدن ما ایجاد کند. سرطان مری ارتباط نزدیکی با مصرف چای داغ و دیگر مایعات گرم دارد. خوردن مکرر غذای بسیار داغ نیز باعث آسیب هایی به گلو و مری می شود در نتیجه منجر به التهاب و تشکیل سلول های سرطانی می شود.

مری یک لوله طولانی است که غذا ها و مایعات بلعیده شده از آن عبور نموده و به معده می رسد. سرطان مری هشتمین سرطان شایع در دنیا است و سالانه جان 400000 نفر را می گیرد. آسیب به مری نه تنها به وسیله مصرف مایعات داغ، بلکه بعلاوه با دود سیگار، قلیون و مصرف افراطی الکل نیز ایجاد می شود.

مصرف بیش از حد نوشیدنی های داغ ممکن است بر جوانه های چشایی نیز تأثیر بگذارد، آن ها در اطراف زبان قرار دارند و بسیار حساس اند، به همین علت به راحتی دچار عارضه می شوند.

علاوه بر این، نوشیدن چای یا قهوه بسیار داغ باعث رقیق شدن شیره معده و باعث اختلال در هضم غذا می شود. افرادی که عادت به نوشیدن مایعات داغ دارند، همواره از سوزش سر دل خود شکایت می نمایند. حتی ممکن است آن ها روی رنگ لب نیز تأثیر بگذارند و باعث تیرگی لب ها شوند.

در پایان باید بدانید که از نوشیدن آب گرم همراه با وعده های غذایی خودداری کنید، زیرا جذب مواد معدنی و ویتامین ها را مختل می نمایند و بعلاوه مانع جذب آهن در بدن می شود.

منبع: عصر ایران

به "عوارض داغ نوشیدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض داغ نوشیدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید