27 خاصیت شوکه کننده لیموشیرین برای پوست، مو و سلامتی

به گزارش ابزار ایرانی، لیموشیرین که به آن موسامبی هم گفته می گردد، در دسته مرکبات قرار می گیرد و بیشتر در آسیای جنوب شرقی یافت می گردد. لیموشیرین در ظاهر شبیه به لیموترش است، اما مزه شیرین تری دارد. استفاده از آب لیموشیرین در کشورهایی مثل هند و پاکستان بسیار رایج است. جالب است بدانید با وجود اینکه این میوه جزء مرکبات محسوب می گردد، اما اسیدی نیست. در این مقاله قصد داریم خواص لیموشیرین برای سلامتی بدن، پوست و مو را به شما شرح دهیم. تا خاتمه مقاله ما را همراهی کنید.

27 خاصیت شوکه کننده لیموشیرین برای پوست، مو و سلامتی

ارزش غذایی لیموشیرین

یک عدد لیموشیرین تقریبا 43 کالری و 0.3 گرم چربی دارد. لیموشیرین 9.3 میلی گرم کربوهیدرات و 0.8 گرم پروتئین به بدن می دهد. لیموشیرین از آنجایی که جزء مرکبات محسوب می گردد، سرشار از ویتامین ث است؛ به طوری که یک عدد از آن 50 میلی گرم ویتامین ث دارد. علاوه بر این لیموشیرین حاوی اندازه قابل توجهی پتاسیم است. یک عدد لیموشیرین تقریبا 490 میلی گرم پتاسیم دارد. این میوه حاوی اندازه کمی از مواد معدنی دیگر مثل مس، کلسیم، آهن و فسفر است. در ادامه ارزش غذایی لیموشیرین را آنالیز می کنیم.

  • ویتامین ث: 50 گرم
  • پروتئین: 1.5 درصد
  • فسفر: 30 میلی گرم
  • کلسیم: 40 میلی گرم
  • آهن: 0.7 میلی گرم
  • فلاونوئید و کاروتنوئید: به اندازه کم

خواص لیموشیرین برای سلامتی بدن

لیموشیرین میوه ای با مزه شیرین است. این میوه کم نظیر ارزش غذایی فوق العاده ای دارد. در ادامه به تعدادی از فواید لیموشیرین برای سلامتی اشاره می کنیم.

1. به هضم یاری می نماید

لیموشیرین حاوی اندازه زیادی فلاونوئید است که به وسیله افزایش ترشح مایعات گوارشی، اسید و صفرا دستگاه گوارش را تحریک می نماید. به همین خاطر مصرف آب لیموشیرین معمولا به افراد مبتلا به سوءهاضمه و دیگر مسائل گوارشی توصیه می گردد. این میوه به وسیله خنثی کردن مایعات گوارشی اسیدی فراوری شده به وسیله معده به هضم یاری نموده و سموم را از بدن خارج می نماید. لیموشیرین در کنترل اسهال، حالت تهوع و اسفراغ هم مفید است.

2. یبوست را درمان می نماید

اسیدهای موجود در لیموشیرین سموم را از مجرای روده خارج می نمایند. علاوه بر این لیموشیرین حاوی فیبر غذایی است که برای افراد مبتلا به یبوست مفید تلقی می گردد. معمولا به بیماران مبتلا به یبوست توصیه می گردد آب لیموشیرین را با کمی نمک مخلوط نمایند و بنوشند تا بیماری اشان بهبود پیدا کند.

3. از بیماری اسکوروی جلوگیری می نماید

اسکوروی بیماری است که در نتیجه کمبود ویتامین ث رخ می دهد. این بیماری منجر به علائمی مثل خونریزی و ملتهب شدن لثه ها، ابتلای مکرر به سرماخوردگی و آنفولانزا، زخم در زبان و دهان و ترک خوردگی گوشه های لب می گردد. لیموشیرین می تواند خونریزی لثه ها را متوقف کند. آب لیموشیرین را با چند قطره آب خالص مخلوط نموده و اندازهی نمک به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی لثه های درگیر بمالید تا خونریزیشان متوقف گردد. بوی بد دهان که در علم پزشکی به آن هالیتوز گفته می گردد را می توانید با نوشیدن آب لیموشیرین و مکیدن پوست لیموشیرین برطرف کنید.

4. در بهبود زخم گوارشی مفید است

فلاونوئیدهای موجود در لیموشیرین خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی و سم زدا دارند و به همین خاطر به بهبود زخم گوارشی یاری می نمایند.

5. مسائل تنفسی را برطرف می نماید

روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضداحتقان دارد و می تواند از ابتلا به بسیاری از مسائل تنفسی جلوگیری نموده یا آن ها را برطرف کند.

6 . سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید

مصرف منظم لیموشیرین عملکرد قلب را بهبود می بخشد. این میوه به گردش خون مناسب یاری می نماید و در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است. ویتامین ث موجود در لیموشیرین سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می نماید.

7. خواص ضدسرطانی دارد

مبارزه با سرطان یکی دیگر از خواص لیموشیرین است. لیمونوئید موجود در لیموشیرین با انواع مختلف سرطان ها مبارزه می نماید. لیمونوئید به مولکول های قند به نام گلوکز می چسبد و به راحتی هضم می گردد.

8. از شما در برابر آرتریت روماتوئید محافظت می نماید

لیموشیرین یکی از منابع غنی ویتامین ث به تعداد می رود و به همین خاطر در محافظت و پیشگیری از التهاب و تورم اثرات مفیدی دارد. این میوه شگفت انگیز بعلاوه علائم پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

9. به کاهش وزن یاری می نماید

لیموشیرین روی کاهش وزن اثرات مثبتی دارد. نوشیدن یک لیوان آب لیموشیرین مخلوط شده با آب ولرم و عسل به کم کردن وزن یاری می نماید. آب لیموشیرین سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و فشار خون را کنترل می نماید.

10. اختلالات ادراری را درمان می نماید

بهبود اختلالات ادراری یکی دیگر از خواص لیموشیرین است. این میوه پتاسیم زیادی دارد که کلیه ها و مثانه را سم زدایی نموده و می تواند عفونت های ادراری را درمان کند.

11. در بهبود نقرس مفید است

آنتی اکسیدان های موجود در لیموشیرین به از بین بردن اسید اوریک و رادیکال های آزاد در بدن یاری می نمایند. ویتامین ث موجود در این میوه هم در خنثی کردن رادیکال های آزاد اثرگذار است. این ویژگی ها می توانند در درمان نقرس مفید باشند.

12. بیماری حرکت را تسکین می دهد

مزه خاص لیموشیرین به تسکین بیماری حرکت (motion sickness) یاری می نماید. نوشیدن یک لیوان آب لیموشیرین در رها شدن از سوزش سر معده اثرگذار است. این نوشیدنی مسائل شکمی را هم کم می نماید.

13. درمانی برای آفتاب زدگی و کم آبی بدن محسوب می گردد

آب لیموشیرین یک جایگزین سالم برای نوشیدنی های گازدار محسوب می گردد، چون ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مختلفی را به بدن می دهد. توصیه می گردد ورزشکاران و افرادی که ورزش می نمایند، بعد از ورزش آب لیموشیرین یا مکمل های بر پایه لیموشیرین را مصرف نمایند تا احتمال ابتلا به کم آبی یا گرفتگی عضلانی در آن ها کاهش پیدا کند. بعلاوه می توانید از آب لیموشیرین برای درمان آفتاب زدگی بهره ببرید.

14. برای زنان باردار مفید است

آب لیموشیرین حاوی اندازه زیادی کلسیم است که برای رشد جنین مفید محسوب می گردد. با این وجود خانم های باردار باید قبل از اضافه کردن لیموشیرین به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت نمایند تا از بی خطر بودن آن برای خود و جنین مطمئن شوند.

15. برای سیستم عصبی مفید است

آب لیموشیرین به اسم یک ماده خنک نماینده برای مغز و سیستم عصبی عمل می نماید. از آب لیموشیرین می توان برای درمان التهاب مغز و مسائل ذهنی استفاده کرد. این نوشیدنی یک داروی مسکن فوق العاده هم به تعداد می رود.

16. زردی را درمان می نماید

یکی دیگر از خواص لیموشیرین، درمان زردی یا یرقان است. مصرف لیموشیرین به بیماران مبتلا به زردی توصیه می گردد. لیموشیرین به وسیله بهبود عملکرد کبد به طرز استثنائی یرقان را درمان می نماید.

17. برای آسم مفید است

افراد مبتلا به آسم می توانند از خواص لیموشیرین برای بهبود سرفه های خود یاری بگیرند. اگر دچار آسم هستید، آب لیموشیرین، زیره و پودر زنجبیل را با هم مخلوط نموده و آن را میل کنید. این نوشیدنی به تسکین سرفه های مربوط به آسم یاری می نماید.

18. التهاب لوزه را تسکین می دهد

تسکین التهاب لوزه یا تونسیلیت یکی دیگر از خواص لیموشیرین برای سلامتی بدن محسوب می گردد. ویتامین ث موجود در لیموشیرین شدت سرماخوردگی و تب را کاهش می دهد. آب لیموشیرین را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا خشکی و خارش گلویتان برطرف گردد. این نوشیدنی روی لوزه متورم شده اثرات تسکین دهنده دارد.

19. سایر خواص لیموشیرین برای سلامتی بدن

لیموشیرین اشتها را افزایش می دهد، خون را تصفیه نموده و تعداد اسپرم ها را بیشتر می نماید. علاوه بر این در خنک کردن بدن و برطرف تشنگی اثرگذار است.

خواص لیموشیرین برای مو

لیموشیرین فوایدی برای مو دارد که در ادامه آن ها را آنالیز می کنیم.

20. خواص ضدعفونی نماینده و ضدباکتریایی دارد

از آنجایی که لیموشیرین خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی نماینده دارد، معمولا از عصاره آن در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می گردد.

21. موها را مستحکم می نماید

تقویت استحکام موها یکی دیگر از خواص لیموشیرین به تعداد می رود. از لیموشیرین به اسم یک ترکیب فعال در مکمل های دارویی مختلف استفاده می گردد. ویتامین های موجود در این میوه در تقویت استحکام موها نقش دارند.

22. موخوره و شوره را درمان می نماید

موخوره و شوره مسائلی هستند که افراد زیادی با آن ها دست وپنجه نرم می نمایند. از این میوه به اسم داروی طبیعی برای موخوره و شوره استفاده می گردد. قبلا در این مقاله 18 روش خانگی ساده برای اینکه از شر موخوره خلاص شوید روش های طبیعی برای برطرف کردن موخوره را معرفی نموده ایم. اگر دچار موخوره هستید، توصیه می کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

خواص لیموشیرین برای پوست

لیموشیرین علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن و مو فوایدی دارد، برای پوست هم عالی محسوب می گردد. معمولا از آب لیموشیرین به دلیل رایحه شیرین و دارا بودن اندازه زیادی ویتامین ث با هدف درمان خشکی و زبری پوست، مرطوب کردن پوست، بهبود رنگ پوست و سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود زخم در محصولات مراقبت از پوست و مکمل های دارویی استفاده می گردد. در ادامه برخی از خواص لیموشیرین برای پوست را در اختیارتان قرار داده ایم.

23. حاوی ترکیبات سفیدنماینده و پاک نماینده ملایم است

آب لیموشیرین ترکیبات سفیدنماینده و پاک نماینده ملایمی دارد که در رها شدن از جوش، لکه و مسائل پوستی مفید هستند و پوست را روشن و شفاف می نمایند.

24. درد ناشی از نیش حشرات را کاهش می دهد

در فصل تابستان که تعداد حشرات افزایش پیدا می نماید، می توانید برای درمان درد جای نیش از آب لیموشیرین یاری بگیرید، چون در کاهش درد ایجاد شده در اثر نیش حشرات اثرگذار است.

25. بدن را سم زدایی می نماید

مصرف منظم آب لیموشیرین بدن را سم زدایی نموده و پوست صورت را درخشان و شفاف می نماید. این نوشیدنی مفید خون را پاکسازی می نماید و بیماری های پوستی را کاهش می دهد.

26 . در کاهش تیرگی و ترک خوردگی لب مفید است

اگر لب هایتان تیره شده اند و درخشندگی خود را از دست داده اند، بعلاوه اگر لب هایتان ترک خورده اند، آب لیموشیرین را سه تا چهار بار در روز روی لب های خود بمالید تا شاهد نتایج معجزه آسای آن باشید.

27. جوش را درمان می نماید

جوش مسئله ای است که عظیم و کوچک نمی شناسد و این روزها افراد زیادی را درگیر نموده است. گفته می گردد مالیدن پودر پوست لیموشیرین روی پوست به برطرف کردن جوش یاری می نماید.

کلام آخر

لیموشیرین یکی از مرکبات است که با خواص شگفت انگیز خود برای سلامتی، پوست و مو همه را متعجب نموده است. در این مقاله از ابزار ایرانی مگ فواید لیموشیرین را آنالیز کردیم. از جمله خواص لیموشیرین برای سلامتی، پوست و مو می توانیم به درمان موخوره و شوره، درمان جوش، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین سرفه های ناشی از آسم، درمان کم آبی بدن و آفتاب زدگی و… را نام ببریم. لیموشیرین ارزش غذایی بالایی دارد؛ بنابراین حتما آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت ابزار ایرانی مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ

به "27 خاصیت شوکه کننده لیموشیرین برای پوست، مو و سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 خاصیت شوکه کننده لیموشیرین برای پوست، مو و سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید