شکار هیولا یک سند تاریخی است ، آرمانگرایی نوجوان ها را قدر بدانیم

به گزارش ابزار ایرانی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، بیست و نهمین جلسه عصرانه های داستان با همکاری حوزه هنری قم و دفتر نشر معارف، با موضوع نقد و آنالیز رمان شکار هیولا شامگاه دیروز در فروشگاه پاتوق کتاب با حضور سمیه عالمی داستان نویس و منتقد ادبی و محمد سرشار نویسنده کتاب شکار هیولا و مدیر شبکه کودک سیما برگزار گردید.

شکار هیولا یک سند تاریخی است ، آرمانگرایی نوجوان ها را قدر بدانیم

عالمی در ابتدای این نشست جمله بندی های این کتاب را مورد پسند قشر نوجوان برشمرد و گفت: رمان شکار هیولا علاوه بر فرم داستانی یک سند تاریخی محسوب می گردد که حفظ هویّت ایرانی در آن به وضوح دیده می گردد. در آثار نویسندگان معاصر تقلید و تکرار زیاد دیده می گردد اما نویسنده این کتاب، شیوه ای متفاوت و مناسب برای مخاطب امروزی انتخاب نموده است. در این رمان، ایران به عنوان منجی شرق و غرب به نمایش گذاشته شده است.

نویسنده رمان مسافر آدینه با اشاره به اوضاع سخت مالی، سیاسی و اجتماعی کشور، بیان نمود: نویسنده به وسیله این کتاب کوشش می نماید به مخاطب انرژی ببخشد، روحیه او را بازیابی کند و او را امیدوار نگه دارد. مقدمه این کتاب از جمله نکات قابل نقد این اثر است و بهتر بود این نوع مقدمه در سرانجام کتاب می آمد چرا که این کار اگر بعد از داستان انجام می شد به قانع کردن مخاطب یاری می کرد.

عالمی، عزّت نفس و اعتماد به نفس را در تمام لایه های این کتاب مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: کتاب شکار هیولا التیام بخشِ دردها و رنج های این روزهای مردم است و این موضوع می تواند به خوبی با قشر نوجوان ارتباط برقرار نماید.

در بخش دیگر این برنامه محمد سرشار با اشاره به آثارش گفت: درآثاری که تا به امروز داشته ام، بیشتر به دنبال این بوده ام که تصویرسازی جزئی تری در ذهن مخاطب داشته باشم. من در طول فعالیت ادبی ام کتاب های مختلفی نوشته ام، دلیل این امر، دغدغه های متفاوتی است با من بوده و همین امر باعث شده دست روی سوژه های مختلف بگذارم.

سرشار در مورد شکار هیولا گفت: در این اثر رده سنی نوجوان مدنظر بوده است، اما این کتاب به شکلی نوشته شده است که بزرگسالان هم بتوانند از خواندن آن لذّت ببرند. برای من از همان اول مخاطب نوجوان مهم بوده که بداند داستانی که می خواند بر اساس یک اتفاق واقعی است.

وی توضیح داد: برای نوشتن یک اثر، پس از تمام کردن نوشتار اولیه و طرح کلی داستان، از اول آن را به طور مجدد مورد بازنگری، ویرایش و پرداختن به جزئیات، قرار می دهم. درآثاری که تا به امروز داشته ام، بیشتر به دنبال این بوده ام که تصویرسازی بیشتر و دقیق تری در ذهن مخاطب ثبت کنم. در سنین نوجوانی، یک آرمانگرایی در افراد به وجود می آید و ما باید این آرمانگرایی نوجوان ها را مهم بدانیم و به آن پروبال بدهیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شکار هیولا یک سند تاریخی است ، آرمانگرایی نوجوان ها را قدر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار هیولا یک سند تاریخی است ، آرمانگرایی نوجوان ها را قدر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید