سیل بی سابقه در چین

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران : طوفان شدید و بارندگی که طی 60 سال گذشته بی سابقه بوده، بخش های گسترده ای از جنوب چین را درنوردیده و سبب جاری شدن سیل و رانش زمین در این منطقه ها شده است.

سیل بی سابقه در چین

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، در پی بارندگی شدیدی که در بخش های گسترده ای از جنوب چین رخ داده که در 60 سال گذشته بی سابقه بوده است، استان جیانگ شی واقع در شرق این کشور نیز امروز در پی ثبت ایستگاه های محلی بارندگی و آبی و هشدار بالا رفتن سطح رودخانه ها شرایط قرمز برای وقوع سیل در منطقه اظهار داشت.

بارندگی سنگین در جیانگ شی موجب جاری شدن نخستین سیل امسال با بالا رفتن سطح آب رودخانه چانگجیانگ و رودخانه شی اوهه در این استان شده است.

براساس داده های مرکز نظارت ایستگاه های آبی محلی تخمین زده می گردد سطح آب رودخانه های منطقه در چهار روز آینده در دریاچه پویانگ، بزرگترین دریاچه آب شیرین چین به علت بارندگی شدید از این بالاتر و تا حدود 0.4 متر بالاتر از سطح هشدار خواهد رفت که ممکن است منجر به وقوع سیل گردد.

چین چهار سطح رنگ بندی برای سیستم هشدار آب و هوایی خود دارد که در آن رنگ قرمز نشان دهنده هشدار بسیار جدی است و سپس این رنگ بندی با نارنجی، زرد و آبی به سمت کمتر شدن سطح هشدار می رود.

در سال های اخیر تغییرات اقلیمی موجب تاثیرات مخربی در سراسر کشورهای دنیا شده و اندازه وقوع سیل ها و رانش زمین در بسیاری از کشورها بیش از پیش شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "سیل بی سابقه در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل بی سابقه در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید