خبرنگاران 800میلیارد ریال در طرح سردخانه های چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شد

به گزارش ابزار ایرانی، شهرکرد - خبرنگاران - معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان در بخش جذب سرمایه گذاری در طرح توسعه سردخانه های دومداره رتبه نخست کشور را در سال 99 کسب کرد، گفت: در این مدت 800 میلیارد ریال برای اجرای این طرح سرمایه گذاری شد.

خبرنگاران 800میلیارد ریال در طرح سردخانه های چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شد

طهمورث فتاحی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ابزار ایرانی اضافه نمود: با سرمایه گذاری صورت گرفته تا سرانجام امسال10سردخانه دومداره جدید در استان احداث می گردد که با بهره برداری از آن ها ظرفیت سردخانه های چهارمحال و بختیاری تا 50 درصد افزایش یافته و از 100 هزار تُن به 150 هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این تعداد سردخانه جدید در شهرک صنعتی فرادنبه و شهرهای بروجن، گندمان و سفیددشت در حال ساخت است، توضیح داد: با توجه به استقبال مطلوب سرمایه گذاران در توسعه سردخانه های دومداره، سهم آورده بخش خصوصی از 20 درصد اولیه به 50 درصد رسیده و این موضوع فرایند اجرای این طرح ها را تسریع نموده است.

فتاحی قابلیت ذخیره سازی و نگهداری انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی در دمای متفاوت را از جمله مزایای سردخانه های دومداره مطرح نمود و گفت: احداث سردخانه ها در چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی در مقایسه با دیگر استان ها می تواند بین 70 تا 80 درصد صرفه جویی انرژی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: یاری به توسعه کشاورزی، بالا رفتن میزان ارزش اضافه نموده محصولات، کاهش ضایعات و متعادل کردن بازار عرضه و تقاضا از مزایای توسعه طرح سردخانه های دومداره به شمار می رود به طوری که می توان با استانداردسازی و استفاده از فناوری های جدید در سردخانه ها، میزان ضایعات کشاورزی را نیز تا 90 درصد کاهش داد.

معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین به ارائه خدمات و پذیرش محصولات کشاورزی از بعضی شهرستان های استان های خوزستان، اصفهان و فارس در سردخانه های چهارمحال و بختیاری اشاره نمود و اضافه نمود: برنامه توسعه سردخانه ها در دیگر شهرستان های استان نیز در حال پیگیری است و امید می رود با افزایش آورده سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات جدید در این زمینه، تعداد سردخانه های موجود در آینده افزایش یابد.

به گزارش ابزار ایرانی، هم اکنون 67 هزار بهره بردار با فراوری سالانه 1.5 میلیون تن انواع محصولات در چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی فعال است و سالانه یک میلیون و 100 هزار تن فراوریات زراعی و باغی در استان فراوری می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 800میلیارد ریال در طرح سردخانه های چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 800میلیارد ریال در طرح سردخانه های چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید