خبرنگاران صدای انفجار موادمحترقه اثر مخرب بر حیوانات شهری دارد

به گزارش ابزار ایرانی، تهران- خبرنگاران- مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: آلودگی هوا، صدا و نور حاصل از انفجار مواد محترقه غیرمتعارف، بر موجودات زنده شهر اثرات مخربی دارد.

خبرنگاران صدای انفجار موادمحترقه اثر مخرب بر حیوانات شهری دارد

به گزارش ابزار ایرانی از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری شامگاه دوشنبه گفت: استفاده از مواد منفجره و محترقه باعث ایجاد مشکل برای موجودات شهری می گردد.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری سنت قدیم و جشن پدران ما باعث مرگ ومیر حیوانات نمی شد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار و تخمگذاری پرندگان هستیم، بنابراین ایجاد فضای امن برای آنها به منظور لانه گزینی و تخمگذاری اهمیت زیادی دارد چراکه بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه ها در این شب لانه های خود را ترک می نمایند و ممکن هست به دلیل حس ناامنی برای همواره آن محل و منطقه را ترک نمایند.

انصاری ادامه داد: تهران به لحاظ جغرافیایی یکی از کریدورهای عبوری مهم پرندگان است و یکی از نقاطی است که از لحاظ تنوع پرنده در جهت مهاجرت شناخته شده و این روزها دقیقا زمانی است که خیلی از پرندگان در حال مهاجرت بهاره شان هستند به این مفهوم که از عرض های جنوبی به سمت عرض های شمالی پرواز می نمایند و سرو صدای چهارشنبه سوری باعث اختلال در فرایند طبیعی حرکت این پرندگان می گردد.

وی اضافه کرد: همینطور نور شدید و آتش بازی های این شب سیستم عصبی موجودات شهری از جمله پرندگان، گربه ها و سگ ها را بهم می ریزد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شهفرایندان خواست برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان در این روز مراقبت کافی و لازم را داشته باشند و حتی الامکان از حضور طولانی مدت در مکان هایی با آلودگی صوتی بالا خودداری نمایند.

انصاری ابراز امیدواری کرد: با تاسی از جشن باستانی پدرانمان، چهارشنبه سوری بدون آسیب جانی و بدور از هرگونه آلودگی محیط زیست و عوارض برای سایر موجودات زنده برگزار کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صدای انفجار موادمحترقه اثر مخرب بر حیوانات شهری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدای انفجار موادمحترقه اثر مخرب بر حیوانات شهری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید