بیمه شدگان از تحویل کارت ملی شخصی به دیگران خودداری نمایند

به گزارش ابزار ایرانی، تهران (پانا) - مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تاکید نمود که بیمه شدگان با حفاظت از کارت ملی همچون دفترچه درمان و ندادن آن به دیگران، از استفاده های درمانی ناحق جلوگیری نمایند.

بیمه شدگان از تحویل کارت ملی شخصی به دیگران خودداری نمایند

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، شهرام غفاری اظهار کرد: با حذف تدریجی دفترچه های تامین اجتماعی از مدار درمان و نسخه نویسی الکترونیک با استفاده از شماره ملی، امکان ثبت و نگهداری سوابق پزشکی تمامی بیمه شدگان فراهم شد و با تشکیل پفراینده الکترونیک سلامت بیمه شدگان، تاثیر چشمگیری در تشخیص و درمان به موقع بیماری ها و مدیریت بهینه منابع نظام سلامت مشاهده خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این مهم که تمامی خدمات تشخیصی و درمانی با شماره ملی ثبت و ذخیره می گردد، ضرورت دارد، ارائه نمایندگان خدمات و پزشکان به منظور جلوگیری از مخدوش شدن سوابق پزشکی و ممانعت از ایجاد سوابق غیرواقعی برای بیماران، در هنگام پذیرش و ارائه خدمت، هویت بیماران را با مشخصات مندرج در کارت ملی تطبیق دهند.

غفاری توضیح داد: درج اطلاعات نادرست در پفراینده سلامت نه تنها فرایند تشخیص و درمان بیماری را مختل و در شرایط اورژانسی مخاطره آمیز می نماید بلکه در مراجع قانونی می تواند مبنای تصمیم گیری خلاف واقع هم باشد.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: در مواردی که سوء استفاده از کارت ملی بیمه شده با اطلاع قبلی وی باشد، برابر ماده 97 قانون تامین اجتماعی هر گونه خسارت اقتصادی ناشی از این اقدام متوجه بیمه شده بوده و بیمه شده ملزم به جبران زیان وارده به سازمان خواهد بود.

غفاری بعلاوه با بیان اینکه اطلاعات مربوط به انجام ویزیت، خدمات و داروهای ارائه شده به بیمار به وسیله پیامک به شماره تلفن همراه بیمار ارسال می گردد، گفت: به منظور پرهیز از سوء استفاده های احتاقتصادی لازم است که بیمه شدگان با مراجعه به سایت سازمان (es.tamin.ir) نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و ثبت تلفن همراه شخصی اقدام نمایند.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی هم خود را مکلف می داند با توسعه سیستم های کنترلی، الگوی تجویز و مصرف خدمات به وسیله ارائه نمایندگان و بیماران را پایش و نظارت کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بیمه شدگان از تحویل کارت ملی شخصی به دیگران خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه شدگان از تحویل کارت ملی شخصی به دیگران خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید