آنالیز و مقایسه انواع هیوندای توسان در ایران

به گزارش ابزار ایرانی، برترین مدل هیوندای توسان کدام است؟ در میان کراس اوورهای هیوندای، توسان یکی از مطرح ترین هاست. خودرویی که بعد از موفقیت هیوندای سانتافه در سال 2004 به بازارهای جهانی معرفی گردید. هیوندای نام توسان را از یکی از شهرهای آریزونای آمریکا وام گرفته است. اولین نسخه انواع هیوندای توسان ابتدا به بازارهای آمریکا معرفی گردید و سپس در سال 2007 وارد بازار ایران شد. هیوندای این خودرو را بر روی فرم تغییر یافته پلتفرم هیوندای النترا ساخته است.

آنالیز و مقایسه انواع هیوندای توسان در ایران

این کمپانی بزرگ کره ای می خواست که موفقیت سانتافه را با یک کراس اوور دیگر تکرار کند. بعد از فراوری نسل اول، هیوندای 3 نسل دیگر از این خودرو را هم به بازارهای جهانی عرضه کرد. تمامی این خودروها در زمان خودشان، در میان برترین خودروهای هم کلاس خود بوده اند. هیوندای توسان در 3 نسل و 4 تیپ به بازار ایران وارد شده است.

آنالیز و مقایسه انواع هیوندای توسان

در این مطلب هدف ما آشنایی با تیپ های هیوندای توسان است و به آنالیز تفاوت انواع توسان خواهیم پرداخت.

1. هیوندای توسان ix35 از 2007 تا 2010

نسل اول از انواع هیوندای توسان در سال 2004 فراوری شد، اما 3 سال طول کشید تا این خودرو وارد بازار ایران شد. هیوندای توسان، طراحی بدنه بسیار ساده ای داشت. در مقایسه با هیوندای سانتافه که در آن موقع به عنوان برترین و پرفروش ترین کراس اوور ایران تمامی بازار را قبضه نموده بود، توسان زیادی ساده و بدون هیچ نقطه مجذوب کنندهی بود.

در نمای ظاهری این خودور، نوار پهن پلاستیکی سیاه رنگی که مانند یک فریم دور تا دور خودرو را در برگرفته، بیشتر از هر چیزی به چشم می آید. چراغ های کوچک و پهن جلو، در کنار جلو پنجره ساده و مشبک، یک ترکیب یکنواخت و ساده را بوجود آورده اند که در نمای جانبی هم ادامه دارد. تنها یک خط برجسته و صاف روی بخش جانبی خودرو، کمی از سادگی این بخش کم نموده است. در نمای عقب هم چراغ های عمودی در تخت صندوق و فرم شیشه عقب، خیلی تأثیری در زیباتر شدن ترکیب کلی خودرو ندارد.

کابین هم به همین میزان ساده و قدیمی طراحی شده است. فرمان هیدرولیکی 4 شاخه این خودرو، با روکش چرمی، دکمه های کنترلی و حساس به سرعت ندارد. خبری از مانیتور هم در میانه کنسول نیست. داشبورد ساده و بدون هیچ تزیینات خاصی طراحی شده و پنل آمپرها هم ترکیبی کلاسیک دارد. جایگاه ها با روکش چرمی، نشیمن به نسبت خوب و میزان مناسبی دارد. اما متریال به کاررفته در داخل کابین خیلی چنگی به دل نمی زند.

این نسل از انواع هیوندای توسان یک پیشرانه 6 سیلندر با حجم 2.7 لیتر دارد که قدرت 175 اسب بخار آن با یاری گیربکس 4 دنده اتوماتیک به 4 چرخ خودرو منتقل می گردد. توسان با شتاب 10.5 ثانیه ای خود، حدود 10.9 لیتر بنزین به صورت میانگین می سوزاند.

کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایرها، اتولایت، مه شکن، ورود بدون کلید، سیستم تهویه دستی، 6 کیسه هوا، آینه الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی و گرمکن از جمله امکانات رفاهی این خودرو است.

نوترین آگهی های هیوندای توسان 2700 سی سی

2. هیوندای توسان ix35 از 2011 تا 2013

در ادامه آنالیز مقایسه انواع هیوندای توسان به سراغ هیوندای توسان ix35 می رویم. نسل دوم از انواع هیوندای توسان در سال 2011 با نام توسان LM، وارد بازار ایران شد. نسل نو هم به لحاظ ظاهری و هم از نظر فنی یک خودروی کاملاً متفاوت بود. در نمای ظاهری با کشیده تر شدن چراغ ها و اضافه شدن خطوط برجسته و تیز، خودرو کمی حالت تهاجمی گرفت و به زبان طراحی خودروهای نو نزدیک شد.

در طراحی هیوندای توسان نسل دوم علاوه بر تغییر در فرم چراغ ها، خطوط روی بدنه هم ترکیب بهتری را ایجاد نموده اند. پلاستیک پهن سیاه رنگی که در نسل اول زیاد توی چشم می زد، حالا در بدنه این خودرو وجود ندارد. تنها در بخش پایین درها، یک بخش کوچک پلاستیکی در نظر گرفته شده که از اتفاق، نمای بهتری هم به بخش جانبی این خودرو داده است. شیب ملایم سقف ترکیب شیشه ها را به زیبایی تغییر داده است. نمای عقب خودرو هم هماهنگ با دیگر بخش ها، تصویری زیبا را از این نسل هیوندای توسان نشان می دهد.

این تغییرات مجذوب کننده در داخل کابین هم دیده می شوند. استفاده از قطعات کرومی بر روی فرمان و کنسول، نمایی لوکس به کابین هیوندای توسان داده است. فرم طراحی دریچه های هوا در کنار مانیتور و سیستم صوتی، ترکیبی زیبا را به وجود آورده است. جایگاه ها هم با روکش چرمی، دربرگیرندگی خوب و ارگونومی مناسبی با بخش های دیگر کابین دارند. اما به علت ضعف سیستم تعلیق، هنگام سواری با این خودرو، حس خشکی در داخل کابین وجود دارد.

این تیپ از هیوندای توسان، دارای یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر است که قدرت 176 اسب بخار فراوری می نماید. این قدرت با یاری یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به 4 گوشه خودرو منتقل می گردد. این نسل هیوندای توسان با شتاب 10.4 ثانیه میانگین مصرف 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

کروز کنترل، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایرها، اتولایت، مه شکن، فرمان برقی، دوربین عقب، 2 کیسه هوا و آینه جانبی با تنظیم برقی، از جمله امکانات و تجهیزات این خودرو هستند. البته که امکان سفارش بسیاری از آپشن های روز برای این خودرو وجود دارد.

3. هیوندای توسان ix35 از 2014 تا 2015

در میان انواع هیوندای توسان در بازار ایران، نسل دوم با دو چهره ظاهر شده است. فیس لیفت هیوندای توسان LM خیلی زود و در سال 2014 به بازار ایران رسید. تیپ نو تغییرات کمی در چراغ های جلو داشت. حالا دیگر چراغ های LED روشنایی روز و تغییر در گرافیک چراغ ها ظاهر خودروی نو را زیباتر نموده است. برخی از انواع این هیوندای توسان با جلو پنجره متفاوتی از سمت اروپا وارد ایران شد که به علت شباهت با هیوندای سانتافه به هیوندای توسان فیس سانتافه هم معروفیت پیدا کرد. خطوط کلی طراحی این خودرو کاملاً شبیه به مدل قبلی است.

همان ظاهر خوب و کیفیت مناسب متریال کابین در این خودرو هم دیده می گردد. کابین هم تفاوت زیادی با فیس لیفت قدیم این خودرو ندارد. کابین جادار هیوندای توسان، یک ویژگی خوب برای این خودرو است. هر چند هنوز هم خشکی سیستم تعلیق، کمی آزار دهنده است. این تیپ از نظر فنی هم تفاوت با تیپ قبلی ندارد.

همان پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 176 اسب بخار برای این خودرو هم در نظر گرفته شده است. این خودرو علاوه بر امکانات نمونه های قبلی، مانیتور 4.3 اینچی لمسی و سردکن جایگاه های جلو هم به این خودرو اضافه شده است.

نوترین آگهی های هیوندای توسان 2400 سی سی

4. هیوندای توسان ix35 از 2016 تا 2018

آخرین نسل از انواع هیوندای توسان در ایران، نسل سوم این خودرو است که در سال 2016 با کد TL معرفی گردید. هیوندای توسان به وسیله کرمان موتور و آسان موتور وارد بازار خودروی کشورمان شده است. تفاوت انواع توسان وارداتی این نسل در تعداد آپشن های آنهاست. بنابراین قبل از خرید این نسل از هیوندای توسان باید متوجه باشید که از کدام کمپانی خودرو می خرید. علاوه بر این موضوع، نسل نو در برخی نسخه های تک دیفرانسیل هم عرضه شده که به لحاظ قدرت فنی، طراحی و امکانات تفاوتی با مدل 2 دیفرانسیل ندارد.

نسل نو از نظر طراحی ظاهری کاملاً با فاکتورهای طراحی امروز خودروها هماهنگ است. چراغ های کشیده جلو در کنار جلوپنجره پهن و بزرگ این خودرو، نمای قدرتمندی به این نسل هیوندای توسان داده است. فرم چراغ های مه شکن جلو هم به روز و مدرن شده است. خطوط حجم دهنده و تیز روی بدنه، حالتی تهاجمی به توسان داده اند. نمای عقب هم با طراحی زیبا، هماهنگ با سایر قسمت ها به مجذوب کنندهیت خودرو افزوده است. گرافیک زیبای چراغ های عقب، در کنار فرم کشیده شیشه و چراغ های مه شکن، تصویری زیبا از این نما از هیوندای توسان ساخته است.

کابین این نسل از هیوندای توسان هم مدرن و امروزی شده است. فرمان برقی 3 شاخه با کلیدهای کنترلی، طراحی زیبا و قطعات کرومی، خوش دست و راحت به نظر می رسد. چیدمان تجهیزات مختلف مانند مانیتور، دریچه های تهویه هوا، سیستم صوتی و دیگر بخش های کنترلی در قسمت میانی کنسول، فضایی مرتب و خوشایند را پیش روی مخاطب قرار داده است. جایگاه ها روکش چرمی با کیفیت و نشیمن خوبی دارند. در این نسل نو با ارتقا کیفیت سیستم تعلیق، دیگر خبری از خشکی کابین نیست.

پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری این خودرو، قدرتی برابر با 155 اسب بخار را با یاری گیربکس 6 دنده اتوماتیک به 4 چرخ این خودرو متقل می نماید. شتاب 11.8 ثانیه ای توسان برای خودرویی با این وزن به نظر شتاب خوبی است. میانگین مصرف سوخت این خودرو هم 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

این نسل از انواع هیوندای توسان از نظر امکانات رفاهی فهرست کاملی را در اختیار دارد. در بخش یاریی راننده، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، مدیریت پایداری خودرو، سنسورهای عقب و جلو، سنسور باران و سنسور فشار باد تایرها برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی جایگاه ها، 6 کیسه هوا، مانیتور 8 اینچی، دوربین عقب و بسیاری امکانات و تجهیزات دیگر که یا به صورت فابریک یا سفارشی برای این خودرو در نظر گرفته شده است، یک کراس اوور کامل و فول آپشن را در اختیار خریدار قرار می دهد. مدل های فول آپشن، همه دارای رادار نقطه کور هستند. اما در برخی دیگر رادارهای تغییر لاین و تصادف وجود دارد و در برخی دیگر به صورت سفارشی نصب می گردد.

برای آشنایی با تیپ های هیوندای توسان در نسل سوم، باید کاتالوگ این خودروها را با دقت آنالیز کرد.

آخر برترین مدل هیوندای توسان کدام است؟

در این مطلب به انواع هیوندای توسان در بازار ایران پرداختیم. تمامی این مدل ها حالا فقط در نسخه های کارنموده در بازار ایران وجود دارند. اینکه کدام هیوندای توسان را بخریم؟ بستگی به احتیاج شما از یک خودرو دارد. به طبع مدل های نوتر هم به واسطه طراحی بهتر و هم به علت وجود آپشن های بیشتر ارزش خرید بیشتری دارد. علاوه بر اینکه بسیاری از مسائل تیپ های قدیمی در نسل های نو برطرف شده است. اما شاید مدل های قدیمی توسان هنوز هم برای سفرهای جاده ای و آفرود خودروهای مناسبی باشند.

امیدواریم که مطلب مقایسه انواع هیوندای توسان توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. نظر شما درباره تفاوت انواع توسان در بازار ایران چیست؟ آیا تجربه سواری با این مدل ها را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این مدل ها بالاترین ارزش خرید را دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار

به "آنالیز و مقایسه انواع هیوندای توسان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و مقایسه انواع هیوندای توسان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید