اپل 100 میلیون تراشه A15 برای آیفون 13 سفارش داده است

به گزارش ابزار ایرانی، بر اساس گزارش یکی از سایت های چینی به نام CNBeta، اپل بیش از 100 میلیون چیپست A15 را برای استفاده در سری آیفون 13 سفارش داده است.

اپل 100 میلیون تراشه A15 برای آیفون 13 سفارش داده است

گفته می گردد اپل پیش بینی نموده فروش سری آیفون 13 بیشتر از نسل قبلی خواهد بود و به همین دلیل از فراورینمایندگان خواسته که مقدار فراوری این گوشی ها را حدود 20 درصد افزایش بدهند. حالا با توجه خبر مربوط به سفارش 100 میلیون چیپست A15، به نظر می رسد خبر مربوط به افزایش مقدار فراوری سری آیفون 13 صحت دارد.

در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم چیپست A14 که برای آیپد ایر و آیفون 12 استفاده شده، اولین چیپست اپل است که از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد. اگرچه چیپست A15 هم 5 نانومتری خواهد بود، اما شرکت TSMC که مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد از فناوری جدیدتری برای فراوری این چیپست استفاده نموده که عملکرد آن را بهبود می بخشد و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

بر اساس گزارش این سایت چینی، جدیدترین تراشه اپل دارای پردازنده 6 هسته ای است که 4 هسته آن پردازش های سبک را بر عهده می گیرند و دو هسته هم وظیفه انجام پردازش های سنگین را بر عهده دارند. اگر این جزئیات صحت داشته باشند، A15 از نظر تعداد هسته ها تفاوتی با A14 نخواهد داشت ولی در هر صورت بدون شک با عملکرد بهتر و بهبود عمر باتری روبرو خواهیم شد.

همان طور که احتمالا می دانید، گویا مدل های پرو آیفون 13 دارای نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت 120 هرتز هستند و این یعنی فشار بیشتری به باتری وارد می گردد. به همین دلیل حداقل برای این گوشی ها مقدار مصرف انرژی چیپست اهمیت دوچندانی خواهد داشت. بعلاوه گفته می گردد این گوشی ها از قابلیت نمایشگر همواره روشن هم پشتیبانی می نمایند.

سایت DigiTimes مدتی قبل اظهار داشت که آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس با وجود داشتن نمایشگر 120 هرتزی، به لطف چیپست A15 نسبت نسل قبلی 15 تا 20 درصد انرژی کمتری مصرف می نمایند. بعلاوه در کنار کاهش مصرف انرژی چیپست، گفته می گردد گوشی های سری آیفون 13 مجهز به باتری های عظیم تری خواهند بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل 100 میلیون تراشه A15 برای آیفون 13 سفارش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل 100 میلیون تراشه A15 برای آیفون 13 سفارش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید