ادغام آموزش علوم پزشکی با وزارت علوم یک شکست مدیریتی است ، ایران الگوی خارجی ها برای توسعه آموزش پزشکی

به گزارش ابزار ایرانی، دبیر شورای توسعه دانشگاه های علوم پزشکی ادغام آموزش های علوم پزشکی با آموزش های دانشگاه های وزارت علوم را اقدامی غیرقابل جبران و به نوعی شکست مدیریتی عنوان نمود.

ادغام آموزش علوم پزشکی با وزارت علوم یک شکست مدیریتی است ، ایران الگوی خارجی ها برای توسعه آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار دانشگاه ابزار ایرانی، جلیل کوهپایه زاده دبیر شورای توسعه دانشگاه های علوم پزشکی در یک برنامه تلویزیونی درباره بحث ادغام آموزش های علوم پزشکی با آموزش های وزارت علوم برای ارتقای رتبه بندی دانشگاه های کشور بیان نمود: یکی از افتخارات کشور ما در عرصه سلامت و علم این بوده است که توانسته ایم این هماهنگی را بین بهداشت و درمان و آموزش در قالب یک وزارت تدوین کنیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: خیلی از کشور ها در پی چنین الگویی برای ارتقای سلامت مردم و بعلاوه توسعه آموزش پزشکی هستند، لذا این امر یکی از موفقیت های کشور ما محسوب می گردد.

به گفته وی، تصمیم انفصال آموزش علوم پزشکی از آموزش های غیرپزشکی و سپردن آن به وزارت بهداشت پس از آنالیز و مطالعات فراوان در سال های 1363 به بعد صورت گرفت و گشایش بزرگی برای افزایش آموزش بالینی ما در نظام سلامت شد.

دبیر شورای توسعه دانشگاه های علوم پزشکی مطرح نمود: وزارت علومی ها همیشه از این موضوع یاد می نمایند که وزارت بهداشت توانسته موضوعات آموزشی را به صورت عملی در کنار بحث ارائه خدمت قرار دهد. دانشجویان رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و ... بعد از فارغ التحصیلی آماده کار هستند، اما فارغ التحصیلان رشته های فنی پس از خاتمه تحصیل باید برای کسب مهارت و ورود به بازارکار در دوره کارآموزی شرکت نمایند.

کوهپایه زاده با بیان اینکه داشتن چنین موقعیتی برای کشور یک ارزش افزوده و مزیت رقابتی است که نباید از دست داده گردد، توضیح داد: اگر روزی چنین ادغامی صورت بگیرد آموزش سلامت عمومی جامعه به خطر خواهد افتاد.

وی گفت: بحث سپردن آموزش های علوم پزشکی به وزارت علوم به لحاظ ارائه سلامت یک اتفاق بسیار ناگوار و غیرقابل جبران بوده و از دیدگاه علمی هم گویا یک شکست مدیریتی اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ادغام آموزش علوم پزشکی با وزارت علوم یک شکست مدیریتی است ، ایران الگوی خارجی ها برای توسعه آموزش پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام آموزش علوم پزشکی با وزارت علوم یک شکست مدیریتی است ، ایران الگوی خارجی ها برای توسعه آموزش پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید