نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک در دانشکده فنی شهید شمسی پور برگزار می گردد

به گزارش ابزار ایرانی، معاون پژوهش و فناوری دانشکده فنی شهید شمسی پور گفت: نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور 29 آبان تا 12 آذرماه برگزار می گردد.

نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک در دانشکده فنی شهید شمسی پور برگزار می گردد

اردستانی، معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شهید شمسی پور در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه ابزار ایرانی، گفت: نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران 29 آبان تا 12 آذرماه 1400 برگزار خواهد شد.

وی توسعه فرهنگ خلاقیت، ایده پروری، نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه ها و تشکیل اکوسیستم نوآوری، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانۀ دانشجویان در فعالیت های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده و مستمر با مرکز نوآوری لیزر ایران، وتوسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری از را به عنوان اهداف این رویداد برشمرد.

اردستانی اعلام کرد: این رویداد کوشش می نماید با دعوت از متخصصین و فعالان اکوسیستم کارآفرینی و کاردان های با تجربه، ضمن آگاهی افزایی و انتقال تجربه و وبینار های منظم آموزشی، دانشجویان را در دو فاز آموزش، تیم سازی و داوری، برای شکل دهی راستا شغلی خود کمک دهد و ایشان را برای شرکت در رویداد ایده شو آماده کند.

وی توضیح داد: این رویداد در سطح تمامی مراکز علمی و دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد و دارای گستره کشوری بوده و تمامی دانشجویان، اساتید، کارکنان و صاحبان ایده، چه دردانشگاه فنی و حرفه ای و چه در سایر دانشگاه ها و پژوهشکده ها می توانند در این رویداد شرکت نمایند و ضمن یادگیری اصول پایه ای راه اندازی کسب و کار، ایده های خود را نیز محک بزنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشکده شهید شمسی پور گفت: علت انتخاب حوزه لیزر و فتونیک به عنوان موضوع محوری این ایده شو، نقش بی بعلت لیزر در دنیای آینده و اهمیت این فناوری در صنایع و کسب و کار های پیش رو میباشد. از مهمترین کاربرد های این فناوری میتوان به کاربرد های نظامی (فاصله یابی دقیق، نشان روی دقیق و ارسال اطلاعات)، کاربرد های پزشکی (جراحی، زیبایی، تشخیص پوسیدگی دندان و درمان سرطان) وکاربرد های صنعتی (پرینتر های لیزری، برش اجسام، ثبت اطلاعات بر روی دیسک ها و تصویر برداری) اشاره نمود.

وی با بیان اینکه رویداد اییده شو با موضوع لیزر و فوتونیک در دو فاز اجرا خواهد شد، اضافه نمود: در فاز اول، شرکت نمایندگان باید در بوت کمپ آموزشی که بین 6 تا 10 روز زمان خواهد برد شرکت نمایند. بعلاوه در فاز دوم، با تیم سازی و قرار گرفتن منتور ها در کنار تیم ها، ایده پروری اتفاق خواهد افتاد.

اردستانی اضافه نمود: در نهایت ایده های برتر مورد داوری قرار گرفته و بهترین ها ضمن دریافت جایزه، فعالیت خود را به صورت عملی و واقعی با شرکت نوآوری لیزر ایران بعنوان سرمایه گذار اصلی ادامه خواهند.

وی اعلام کرد: در این رویداد به ایده اول 150.000.000 ریال، به ایده دوم 80.000.000 ریال و به ایده سوم 40.000.000 ریال تهداء می گردد. بعلاوه همراه بهره مندی سه ایده برتر از تسهیلات بلاعوض مرکز نوآوری لیزر ایران مبلغ 150 میلیون تومان در کنار حمایت های تخصصی این مرکز و دانشگاه جهت تجاری سازی ایده ها اختصاص می دهد.

اردستانی اعلام کرد: برای کارکنان اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای تا سقف 70٪ و دانشجویان دانشگاه های دیگر تا سقف 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر به سایت https://event-shamsipour.tvu.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک در دانشکده فنی شهید شمسی پور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک در دانشکده فنی شهید شمسی پور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید