اتحاد میهنی کردستان عراق خواستار تغییر نیروهای امنیتی شمال این کشور شد

به گزارش ابزار ایرانی، یکی از احزاب شاخص کُرد در عراق از رئیس اقلیم کردستان خواست که وظیفه تأمین امنیت یک منطقه در شمال عراق را به گروهی جدید بسپارد.

اتحاد میهنی کردستان عراق خواستار تغییر نیروهای امنیتی شمال این کشور شد

به گزارش گروه بین الملل ابزار ایرانی، حزب اتحاد میهنی کردستان با صدور بیانیه ای از نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق خواست که تأمین امنیت منطقه زینی ورتی در شمال اربیل را به نیروهای امنیت داخلی الآسایش بسپارد.

در همین ارتباط، شامگاه روز چهارشنبه، یک فروند پهپاد شناسایی ترکیه با نقض حریم هوایی عراق وارد آسمان این کشور شد و با بمباران شمال شهر مخمور (در جنوب غرب اربیل) دو غیرنظامی را کشت.

صبح روز چهارشنبه نیز منابع آگاه از کشته شدن یکی از سرکرده های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) طی حمله هوایی ترکیه به ارتفاعات شمال استان اربیل در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

اتحاد میهنی کردستان همچنین از گروه پ.ک.ک خواست که با حضور در مناطق شمالی به ترکیه بهانه حمله به این مناطق را ندهد.

در پی نقض حریم هوایی عراق از سوی ترکیه، نائب رئیس مجلس، رئیس جریان حکمت ملی و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه های جداگانه حمله ترکیه به اردوگاه خانواده های آواره در جنوب شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دولت عراق با نقض حریم هوایی کشورشان از سوی هر طرفی شدند.

یکی از اعضای فراکسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز خواستار شکایت از ترکیه به شورای امنیت شد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ .ک .ک بیش از دو سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل آغاز شده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اتحاد میهنی کردستان عراق خواستار تغییر نیروهای امنیتی شمال این کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد میهنی کردستان عراق خواستار تغییر نیروهای امنیتی شمال این کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید