آیا برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما امکان پذیر است؟

به گزارش ابزار ایرانی، تماس صوتی با وای فای هواپیما

یک توصیه ای که باید به همه آموخته گردد این است که اگر می توانید کاری را انجام دهید به این معنی نیست که باید آن کار را انجام دهید! این جمله را می توان به همه چیز در زندگی اعمال کرد. یک مطالعه اخیر از شرکت هواپیمایی ترکیه نشان داد که در حالی که برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما در ارتفاع 35000 پایی قابل انجام است، اما از نظر خود مسافران این کار درست نیست و باید قانونی در رابطه با آن وجود داشته باشد. خبرنگاران در ادامه می خواهد آنالیز کنید که آیا تماس صوتی با وای فای هواپیما باعث بروز مشکل در پرواز می گردد یا خیر. با ما همراه باشید:

آیا برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما امکان پذیر است؟

در تحقیق اجرا شده در هواپیمایی ترکیش پرسش نامه هایی به مسافران سراسر دنیا پخش شد که در آن سوالاتی مبنی بر اینکه آیا تمایل به برقراری تماس صوتی در هواپیما دارید یا خیر، پرسیده شده بود. بیشترین مخالفت با برقراری این گونه تماس ها، 89% از مسافران آمریکایی بود که بیشتر آن ها دلایل این مخالفت را ایجاد اختلال و آزار بقیه اعلام نموده بودند. البته کشورهای دیگری نیز بودند که به نظر نمی رسید خیلی موافق این کار باشند: 73 درصد از مسافران هندی، 70 درصد از مسافران چینی و 63% از مسافرانی که با هواپیمایی امارات پرواز نموده بودند. این مخالفت نتیجه آن است چرا بسیاری از ایرلاین ها، سرویس اینترنت پر سرعت یا وای فای را به مسافران ارائه می دهند. آن ها هیچگونه نگرانی بابت مسافران خودشان ندارند. اما چرا به طور کلی این کار خیلی توصیه نمی گردد و حتی مسافران نیز از بابت آن مسرور نیستند.

تنها مورد ایمنی مربوط به ایجاد مزاحمت است!

روزی روزگاری، همه ایرلاین ها استفاده از تلفن همراه را به خاطر موارد ایمنی ممنوع کردن: سیگنال های سلولی تلفن همراه، امواج رادیویی ارتباطی خلبان را دچار اختلال می کردند که به این صورت در سال 1991، ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در تمام هواپیماها صادر شد. با این حال، از آنجایی که موبایل ها پیشرفت می کردند و تکنولوژی نیز ارتقا می یافت، این سیگنال ها به نظر می رسید که چندان هم اختلالی در ارتباطات ایجاد نمی نمایند و بحث ایمنی خیلی با استفاده از آن ها به خطر نمی افتاد. به همین ترتیب در سال 2013، قوانین شروتع به تغییر کردند و استفاده های بخشی از قابلیت های تلفن همراه آزاد شد.

وای فای هواپیما مدتی هست که استفاده می گردد و در سال 2016، سرعت اینترنت موجود در هواپیما بسیار بیشتر شد و طی آن افراد بیشتری تمایل پیدا کردند که از پروازهایی استفاده نمایند که در آن وای فای ارائه می گردد. در نهایت سرعت این وای فای به قدری خوب شد که برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما امکان پذیر گشت. این کار بدون احتیاج به در آوردن موبایل از حالت پرواز صورت می گرفت و خیلی ها از بابت آن مسرور بودند. استفاده از وای فای برای برقرار تماس صوتی، قانون منع استفاده از موبایل در هواپیما، بالن یا هر گونه از هوانوردهای دیگر را نیز خدشه دار نمی کرد.

بنابراین در اواخر سال 2016، وزارت حمل و نقل به آنالیز این پرداخت که آیا مسافران اجازه تماس صوتی را دارند یا خیر. زمانی که این آنالیز صورت گرفت، افراد نظرهای گوناگونی داشتند حتی نظر کادر پرواز نیز در این مورد یکسان نبود و هرشخصی بنا به دلایلی نظر مخالف یا موافق خود را اعلام می کرد.

انجمن بین المللی ماشین سازان و کارمندان هوافضا (International Association of Machinists and Aerospace Workers)، اتحادیه ای که با کادر پرواز و خلبانان تشکیل شده، گفت: ویس کال یا تماس های صوتی موجب افزایش سطح سر و صدای کابین خواهد شد و باعث می گردد که مهمانداران پرواز برای برقراری ارتباط و اطلاعیه های مهم ایمنی به مسافران دچار مشکل شوند. اگر مسافران بتوانند تماس صوتی برقرا نمایند، در کابین باید اطمینانی وجود داشته باشد که مهمانداران شرایط کابین را کنترل نمایند.

خب حالا اگر فکر می کنید که مسافران ممکن است تنها به خاطر خوابیدن جایگاه با هم بحث نمایند، سخت در اشتباهید. دیده شده که بحث و جدل هایی هم در صورت برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما اتفاق افتاده است. بعلاوه به نظر می رسد که با استفاده از تماس صوتی، اقداماتی نظیر هواپیما ربایی نیز راحت تر انجام می گردد. در نهایت بعضی از ایرلاین ها با اینکه از لحاظ ایمنی مشکل خاصی برای سیگنال های ارتباطی خلبان پیش نمی آید، اما به خاطر دلایل بالا نظیر ایجاد اختلال و سر و صدا در هواپیما بعضی از ایرلاین ها خود اقدام به ممنوعیت برقراری تماس صوتی کردند.

در نتیجه، در ماه آوریل سال 2017 این ممنوعیت آنالیز شد و کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به طور موثر تمامی تماس های صوتی را غیر قانونی ممنوع گفت. آجیت پای (Ajit Pai)، رئیس هیئت مدیره FCC این تصمیم را اعلان کرد و پس از آن بسیاری از مسافران به علت آنکه، باز هم سکوت به پروازها بازگشت، از این تصمیم حمایت کردند. مهمانداران هواپیما نیز با این تصمیم موافقت کردند زیرا کار آن ها برای برقراری ارتباط بین همدیگر بسیار راحت تر خواهد بود اگر که تماس های صوتی در طول پرواز ممنوع شده و افراد تنها به حرف زدن با کنار دستی خود، قانع شوند.

خب پس می توان گفت که هرشخصی که در پرواز است، با توجه به این موارد باید علاوه بر برقرار نکردن تماس صوتی با وای فای هواپیما در دیگر موارد نیز نظم هواپیما را به هم نزند. معلوم نیست که این ممنوعیت تا کی ادامه یابد اما درهر صورت فعلا علاوه بر این که برقراری تماس از لحاظ های ایجاد هرج و مرج کار درستی محسوب نمی گردد، بلکه قانون می گوید که این کار فعلا ممنوع است تا ببینیم که صنعت هواپیمایی که روز به روز در حال پیشرفت است، در آینده با این ممنوعیت چطور برخورد می نماید. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما ایجاد مکالمه تلفنی آن هم در طول پرواز کار درستی محسوب می گردد یا به نظرتان این کار اشتباه است؟

منبع: matadornetwork.com

منبع: الی گشت

به "آیا برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برقراری تماس صوتی با وای فای هواپیما امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید