ساخت فرودگاه بین المللی چابهار محرکی برای جذب جهانگرد است

به گزارش ابزار ایرانی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار محرکی برای جذب توریست است.

ساخت فرودگاه بین المللی چابهار محرکی برای جذب جهانگرد است

قضیه چیست؟

عبدالرحیم کردی درنشستی با اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور در منطقه آزاد چابهار گفت: زیرساخت های گردشگری با ورود تورها به صورت متناوب توسعه پیدا خواهند کرد که در طول 20 سال گذشته در محدوده منطقه آزاد چابهار تنها هتل لیپار بود، اما هم اینک حدود 9 هتل در دست ساخت است.

وی اعلام کرد: فعالان حوزه گردشگری بومی فعال شده و پکیج های خوبی برای تورهای گردشگری تعریف نموده و در کارشان پیروز هستند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهی موجود در منطقه که از امکانات آموزشی خوبی برخوردار است می تواند به حرفه ای کردن افراد فعال در حوزه گردشگری و قرار دریافت آنان در مدار توسعه یاری کند.

وی اعلام نمود: رونق صنعت گردشگری می تواند تاثیر مستقیمی بر معیشت و ایجاد درآمد برسفره مردم بومی داشته باشد.

کردی اعلام کرد: باطرح توسعه جدید و الحاق بندر شهیدکلانتری به منطقه آزاد چابهار راه اندازی مجدد تور عمان به چابهار از جهت دریایی با کشتی های دومنظوره باری و مسافری می تواند تورهای خارجی به مقصد این شهرستان را افزایش چشمگیری دهد.

وی گفت: در راستای توسعه مزیت گردشگری 11 نقطه در جهت ساحل از درک تا گواتر شناسایی شده تا با توسعه خدمات بین راهی خدمات بهتری به گردشگران ارائه گردد.

مک واطانویسان، دبیر کنسرسیوم ارمنستان نیز گفت: جاذبه های زیبا و منطقه بکر، تنوع انتخاب برای گردشگران از جمله دریا، کویر، کوه های مریخی، درختان میوه متنوع از جمله ظرفیتهای گردشگری چابهار است.

بیشتر بخوانیدمعرفی دیدنی های چابهار | سفر به شهر همواره بهار

شهلا میربابایی، دبیر کنسرسیوم خلیج فارس و عمان نیز اضافه کرد: گردشگری سلامت برای مردم عمان و کشورهای خلیج فارس، تورهای ترکیبی با چند کشور همسایه می تواند برای اروپایی ها جذابیت ویژه ای داشته باشد.

همکاری مشترک بین جوانان منطقه و جوانان عمان در زمینه های گردشگری، تهیه اپلیکیشن های عربی، روسی، چینی و آموزش 2 زبان روسی و چینی به راهنمایان گردشگری از جمله پیشنهاداتی بودکه از سوی اعضای کنسرسیوم مطرح شدند.

اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور همچنین در نشستی با حضور مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بافعالان بخش خصوصی، مدیران هتل ها و مراکز اقامتی، تورلیدرها، صاحبان مراکز تفریحی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در مورد مباحث گردشگری و چگونگی برقراری تورهای خارجی از کشورهای عمان، عراق، سوریه، هند، ارمنستان، اتحادیه اروپا به مقصد چابهار را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

همچنین در این نشست مقرر شد در تدوام همکاری بین منطقه آزاد چابهار و کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور همایش های گردشگری در آینده برگزار گردد.

دبیران کنسرسیوم تورهای ورودی گردشگری به کشور در سفر خود به چابهار به منظور شناخت محصولات صنایع دستی از نمایشگاه و فروشگاه منطقه از هنرهای زیبا، قدیمی و فاخر زنان و مردان منطقه دیدن کردند.

دبیران این کنسرسیوم که متشکل از کشورهای چین، ارمنستان، اتحادیه اروپا، عمان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان و سوریه هستند، از مراکز دیدنی و گردشگری چابهار دیدن کردند.

منبع: همگردی

به "ساخت فرودگاه بین المللی چابهار محرکی برای جذب جهانگرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت فرودگاه بین المللی چابهار محرکی برای جذب جهانگرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید