آژانس: ذخیره اورانیوم ایران 18 برابر بیشتر شده است

به گزارش ابزار ایرانی، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش خود اظهار داشت که ایران در ارائه پاسخ های معتبر فنی به سوال های آژانس درباره پیدا شدن مواد هسته ای در ایران طی سه سال گذشته ناکام بوده است.

آژانس: ذخیره اورانیوم ایران 18 برابر بیشتر شده است

به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره نوشت که در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی بعلاوه اشاره شده است که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به 18 برابر حد مجاز در توافق هسته ای رسیده است.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز نوشت که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش روز دوشنبه خود بیان کرد که ایران در ارائه پاسخ های معتبر فنی به سوال هایش درباره پیدا شدن مواد هسته ای در ایران طی سه سال گذشته پیروز نبوده است.

وی در ادامه نوشت که آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه نموده است که ایران در حال حاضر 43.1 کیلیوگرم اورانیوم غنی شده تا 60 درصد دارد که تقریبا افزایشی 10 کیلوگرمی داشته و اندازه اندکی از آن نیز به اورانیوم فلزی تبدیل شده است.

خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت که آژانس در گزارش خود اعلام نموده است: از زمانی که اژانس ذرات اورانیوم با منشاء انسانی (anthropogenic origin) در سه سایت پیدا نموده، به ایران چند فرصت داده تا درباره وجود این مواد شرح دهد اما ایران شرحاتی که از نظر فنی در ارتباط با آن چیزی که آژانس در این مکان ها پیدا نموده، معتبر باشد، ارائه ننموده است.

منبع: فرارو

به "آژانس: ذخیره اورانیوم ایران 18 برابر بیشتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس: ذخیره اورانیوم ایران 18 برابر بیشتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید