60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب العبور قرار دارند

به گزارش ابزار ایرانی، تهران (پانا) - از پنج هزار و 80 مدرسه استان بیش از 60 درصد در روستاهای برف گیر و صعب العبور است که با بارش برف ارتباط آن ها با مناطق دیگر قطع می گردد.

60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب العبور قرار دارند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مدیرکل استان آذربایجان غربی گفت: این استان یک استان طولی است و استان های طولی مسئله ای که دارند عدم برقراری ارتباط مفید و مستمر بین نقاط شمالی و جنوبی آن ها است و این یک ضعف عمده است و کوهستانی بودن نیز بر این مسائل می افزاید.اغلب روستاهای استان در دامنه کوهستان ها بوده و صعب العبوراست از پنج هزار و 80مدرسه استان بیش از 60درصد در روستاهای برف گیر و صعب العبوراست که با بارش برف ارتباط آن ها با مناطق دیگر قطع می گردد.

وی درباره بهره مندی دانش آموزان این استان از آموزش های شبکه شاد گفت: از کل دانش آموزان استان 520هزار 344نفر توانستند در شاد احراز هویت شوند و 464هزار نفر توانستند بین یک و نیم تا سه ساعت آنلاین باشند که 89.31درصد دانش آموزان احراز هویت شده استان هستند.

وی اظهار کرد: 10.69درصد دانش آموزان استان آنلاین نبودند هرچند که بعد از اعلام اینکه امتحانات امکان برگزاری حضوری دارد هشت درصد بالا رفته است و دانش آموزان فعال شدند.

منافی گفت: افراد غیرفعال سخت افزار نداشتند و در مناطقی بودند که پوشش اینترنتی وجود نداشت یا در نقاط صفر مرزی قرار داشتند.

وی اضافه کرد: در راستای پوشش آموزش های مجازی، چهار هزار مودم توزیع شد و یک هزار و 177روستا و یک هزار و 554منطقه شهری تحت پوشش اینترنت و تلفن قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی اظهارکرد: 15، 22درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت نام نکردند که به وسیله بسته های آموزشی، مدرسه تلویزیونی، سی دی و فلش و درسنامه تحت پوشش قرار گرفتند.

منافی گفت: در یک هزار و 100روستا که تعداد دانش آموزان کمتری بین پنج تا 10نفر داشتند آموزش حضوری برقرار بود و حدود 200مدرسه متوسطه اول و دوم که در حالت سفید و آبی بودند از آموزش حضوری برخوردار بودند که 160هزار و 780نفر دانش آموزان استان را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب العبور قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب العبور قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید