14 روش مجذوب کننده و متفاوت برای گره زدن شال و روسری

به گزارش ابزار ایرانی، وقتی نام و شال و روسری به میان می آید بیشتر کسانی که در کشورهای اسلامی از جمله ایران زندگی می نمایند، تنها به سر کردن آن و پوشاندن موها فکر خواهند کرد. برای تعدادی از ما این عنصر کاربردی، چندان هم دلپذیر نیست و برای بعضی از ما، سر کردنش بسیار تجربه خوشایندی است. آنچه که بسیار تامل برانگیز است این است که، روسری و شال ها، در کشورهای غیراسلامی نیز به فروش می رسند و جالب است که بدانید برندهای خیلی معروف معمولا طراح این عناصر هستند. علت این کار این است که، کاربردهای دیگر و مدل های مختلف گره زدن شال و روسری مد نظر قرار می گیرد و معمولا از آن ها به عنوان دستمال گردن، اکسسوری، تزئین کیف و کفش و حتی پیراهن های ساحلی استفاده می گردد.

14 روش مجذوب کننده و متفاوت برای گره زدن شال و روسری

در این متن از مجله ابزار ایرانی در نظر داریم شما را با کاربردهای دیگ روسری و شال آشنا کنیم. آنچه که در ادامه می خوانید آموزش روش هایی است که با دنبال کردن آن ها می توانید روسری و شالتان را نیز درست مانند یک تی شرت، به کاربردی ترین عضو کمد لباستان تبدیل کنید. اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

روش های متنوع برای گره زدن شال و روسری

اگر تا به امروز وقتی به یک دورهمی محبت آمیز دعوت شده اید، هیچوقت حتی به ذهنتان هم رسیده است که برای تنوع دادن به استایلتان سراغ کمد روسری و شال ها بروید، باید بگویم که فرصت های بسیاری را از دست داده اید. در این قسمت ما کوشش نموده ایم 14 نوع گره را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن ها با کاربردهای دیگر شال و روسری روبه رو خواهید شد.

1. حلقه ساده یا Simple Loop

شال خود را از وسط تا بزنید. اکنون یک طرف آن به شکل حلقه درآمده است. حالا شال تا زده شده را دور گردن انداخته و سمت دیگر را از درون حلقه رد کنید. با این کار، بدون هیچ گره محکمی شال تمام گردن شما را پوشانده است. مععمولا در پاییز و زمستان برای استفاده از شال گردن، ازاین روش استفاده می گردد.

  • مینی اسکارف چیست و چگونه می توانید با آن یک استایل مجذوب کننده داشته باشید؟

2. گره خاص و زیبای Pretzel

در این روش نیز باید شال را از وسط تا بزنید و دور گردن بیندازید. حالا یک بال شال را از سمت چپ به راست از درون حلقه رد کنید و بال دیگر را از راست به چپ وارد حلقه نموده و از آن خارج کنید. با این کار شال محکم تر از روش قبل بوده و کمی نمای گره مانند خود را نمایش می دهد.

اگر از روسری ابریشمی برای نما دادن به پیراهن یا مانتوهای خود استفاده می کنید، بدانید که این روش گره زدن، بسیار آن ها را زینتی خواهد نمود.

3. گره مشهور و کاربردی Celeb Knot

به این علت به آن Celeb Knot یا گره مشهور می گویند، که بیشتر سلبریتی ها روسری و شال خود را بدین شکل نمایش می دهند. برای این کار کافی است که شال را دور گردن انداخته به شکلی که یک طرف آن کمی بلندتر باشد. حالا همان سمتی که بلندتر است را به دور گردن آورده و و نوک آن را به نوک دیگر شال گره بزنید. آنچه که در نهایت می بینید، شالی است که تمام بالا تنه شما را پوشانده است.

4. گره ساده و زیبای Cowl Neck

درست مثل روش قبل، به شکلی که یک طرف شال بلندتر باشد آن را دور گردن خود بیندازید. حالا سمتی که بلندتر است را یکبار دیگر دور گردن چرخانده و انتهای آن را با انتهای دیگر شال، یک گره ساده بزنید. برای نما دادن به آنچه که در نهایت می بینید، حلقه دور گردن را گشادتر کنید که هیچ اثری از گره نماند.

معمولا شال های پاییزه که زیاد ضخیم نیستند را، بدین شکل گره می زنند.

5. ساختن یک بی نهایت با گره Infinity

شال را دور گردن انداخته و دو طرف آن را به صورت مساوی و هم اندازه، یکسان کنید. حالا دو گوشه شال را به هم گره زده و از آن یک حلقه درست کنید. حلقه را پشت گردن انداخته و به شال تان به چشم یک گردنبند نسبتا درشت و بزرگ نگاه کنید.

اگر لباس مجلسی شما، خیلی ساده است می تواند با یک شال ابریشمی ساده و این نوع گره، آن را از سادگی درآورید.

  • 13 جنس مختلف شال و روسری و کاربردهای آن ها

6. گره پروانه ای شکل Preppy Neck Tie

اگر به یک مهمانی دعوت شده اید و دوست دارید دلربا به نظر برسید حتم این مدل گره را تمرین کنید. بیایید تصور کنیم که یک لباس شب دکلته مشکی تن نموده اید و حالا در کمد لباستان، شال ابریشمی قرمزی را دیده اید که می تواند در کنار مشکی، حسابی شما را مجذوب کننده کند. شال را دور گردن بیندازید و یک طرف آن را بلندتر در نظر بگیرید. از سمتی که بلندتر بوده است، دوباره شال را دور گردن بپیچید. حالا دو انتهای شال را به یک طرف گردن راهنمایی نموده و یک گره معمولی ریز بزنید.

اگر شالتان از جنس شال های نسبتا پف دار است می توانید گره را به صورت پروانه ای بزنید.

7. با Twisted Necklace یک گردنبند بسازید

روسری را دور گردن خود قرار دهید و وسط آن را نیمه گره بزنید. یک انتها را بگیرید، آن را دور سمت مربوطه حلقه کنید و با یک گره تمام کنید. همین کار را با طرف دیگر انجام دهید. کافی است زمانی که در حال پیچیدن شال به دور سمت حلقه دار هستید، کمی حوصله به خرج داده و با دقت این کار را انجام دهید.

8. تورهای گردشگری با مدل Head Wrap

وقتی به عکس های افرادی که به تورهای گردشگری و کویرها رفته اند دقت می کنیم می بینیم مدل خاصی از بستن شال و روسری وجود دارد که معمولا باعث زیباتر شدن عکس های آن ها شده است. بدین شکل که، روسری یا شال را روی سر انداخته اند و سپس آن را از پشت زیر یا روی موها گره زده اند.

برای زیباتر شدن تصاویری که از سفرتان ثبت می کنید، کافی است که کمی پشت شال یا روسری را بالا برده و رها کنید. عکسی زیبا خواهید گرفت.

9. روسری خود را با گره Cowgirl مدل دار کن

وقتی روسری را به عنوان شنل استفاده می کنید، آن را چگونه روی شانه های خود می اندازید؟ الان برعکس آن عمل کنید. یعنی روسری را به شکلی دور گردن خود بیندازید که قسمت مثلثی آن روی سینه ها را بپوشاند. حالا آن را پشت بکشید تا این بخش مثلثی به گردنتان برسد. دو بال روسری را از پشت به جلو آورده و به هم گره بزنید. کافی است که جلوی آینه بروید و کمی آن را مرتب کنید.

معمولا روسری های طرح دار با این مدل گره، بسیار زیبا می شوند. بعلاوه روسری های پاییزه که معمولا به جای شال گردن از آن ها استفاده می کنیم.

  • چگونه برترین مدل شال و روسری را برای نوروز 1401 انتخاب کنید؟

10. با گره Side Knot به استایل خود جلوه بدهید

قطعا تا این مرحله دیده اید که تنها چرخاندن روسری و نپوشیدن آن به روال معمول، چقدر می تواند به نما و جلوه آن یاری کند. برای این مدل گره، کافی است که روسری را تا زده و روی شانه راست خود بیندازید. حالا دو طرف روسری را بر روی شانه چپ گره بزنید. به همین راحتی.

این مدل بستن روسری را به کسانی پیشنهاد می کنیم که دوست دارند باز بودن یقه را با یک اکسسوری بپوشانند. با این مدل گره، نه به طور کامل نمای لباس گرفته شده است، نه حس معذب بودن دارید.

11. با گره Classy Knot، روسری را به کراوات تبدیل کنید

برای این مدل گره، هم می تونید از شال بهره ببرید هم روسری، اما روسری به علت داشتن لبه های تیز، معمولا برای این کار مناسب تر است. ابتدا روسری خود را تا بزنید تا به یک مثلث بزرگ تبدیل گردد. حالا دوباره آن را تا زده و تا جایی این کار را ادامه دهید تا به باریکی یک کراوات گردد. در این مرحله، آن را دور گردن خود بیندازید. یک طرف روسری را دور دستتان حلقه کنید و انتهای حلقه را با یک گره محکم کنید. لبه دیگر روسری را از درون این حلقه رد نموده و حالا کمی کراوات خود را محکم کنید.

این مدل گره بر روی مانتو یا لباس های زمستانی کاربرد بسیاری دارد.

12. روسری خود را به یک لباس Kimono تبدیل کنید

تعجب نکنید، به راحتی با دو گره ساده می توانید روسری خود را به یک کیمونو تبدیل کنید. اگر قرار است که لب ساحل بروید و دوست دارید روی مایوی خود، یک کیمونوی نازک بپوشید، روسری خود را بردارید. آن را به صورت مستطیل شکل، تا بزنید. حالا برای ثابت شدن این مستطیل، گوشه ها را با دو گره به هم فیکس کنید. اکنون شما یک مشتطیل دارید که عرض آن را دو حلقه تشکیل داده است. آن را روی شانه انداخته و دست ها را از حلقه ها بیرون بیاورید. کیمونوی شما آماده است.

این مدل گره در شهرهای ساحلی یا جایی که آفتاب تندی دارد، بسیار کاربردی است.

13. تنها با یک گره Pareo، روسری را به دامن بلند تبدیل کنید

برای این کار شما احتیاج به یک روسری با سایز بزرگ دارید. بهتر ست که جنس آن لطیف بوده و به صورت لخت روی تن شما بایستد. حالا روسری را روی استخوان بالای باسن قرار داده و از یک طرف گره بزنید. این گره را می توانید با یک حلقه تزئینی، زیباتر هم کنید.

اگر دوست دارید دامن شما کمی کوتاهتر باشد، می توانید از روسری های کوچک بهره ببرید. معمولا کسانی که لب اساخل یا استخر می فرایند، از این روش استفاده نموده و تا مقصد، پاهای خود را با روسری می پوشانند.

14. یک لباس دکلده تنها با روسری با گره Halter Cover-Up

خیلی پیش می آید که به یک دورهمی محبت آمیز دعوت می شویم که هم دوست نداریم لباسی تکراری بپوشیم هم از اینکه بخواهیم به خرید رفته و لباس تهیه کنیم، کمی حس عذاب وجدان مصرف گرایی می گیریم. در این شرایط بهتر است که کشوی روسری ها را باز نموده و بزرگترین و لطیف ترین آن ها را انتخاب کنید.

روسری را از پشت به شکلی که قرار است آن رو روی سینه گره بزنید، تا زیر بغل بیاورید. حالا لبه ها را به شکلی ضربدری به هم نزدیک نموده، پشت گردن برده و آن جا گره بزنید.

در نهایت اینکه

معمولا روسری و شال ها از جمله عناصری محسوب می شوند که خیلی کم پیش می آید فرسوده شده یا اینکه خراب شوند. خیلی از ما در کمدهای لباسمان روسری هایی داریم که شاید دو یا سه بار سر نموده ایم ولی نهایتا به علت از مد افتادن رنگ یا اندازه اشان، آن ها را به ته کمد انتقال داده ایم. این فرهنگ مصرف گرایی باید به شکلی انتها یابد؛ یا باید راهی برای استفاده دوباره از این عناصر پیدا کنیم یا اینکه آن ها را در بازارهای لباس های دست دوم به فروش برسانیم. حتی گاهی هم بهتر است آن ها را به کسانی هدیه دهیم که بیشتر از ما، احتیاجمند هستند.

منبع: Nordstrom

منبع: دیجی استایل

به "14 روش مجذوب کننده و متفاوت برای گره زدن شال و روسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 روش مجذوب کننده و متفاوت برای گره زدن شال و روسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید