کسانی که نقشه قتل علامه حسن زاده را کشیده بودند

به گزارش ابزار ایرانی، محمود اسعدی؛ وقتی بزرگی دنیا فانی را وداع می گوید انگار همزمان پرده ای سفید باز می گردد و هرکس به اندازه شناخت و آشنایی اش تصاویر موثر زندگی آن عزیز سفر نموده را بازیابی، واکاوی و ارزیابی می نماید.

کسانی که نقشه قتل علامه حسن زاده را کشیده بودند

صرف نظر از سایه سنگین رسانه ها که عامدانه و عالمانه در تصویر سازی ذهنی می کوشند گفت و نوشت اهالی نزدیکتر به آثار و احوال؛ بیشتر ملاک عمل می تواند باشد. در خلال سه دهه اخیر تقریبا هر ده سال یک بار توفیق ملاقات با مرحوم علامه حسن زاده آملی فراهم شد؛ در قم و تهران و روستای ایرای لاریجان و بعد در چهره های ماندگار و در کنار دیگر بزرگان ایران؛ و چه خاطرات و صحبت هایی... که در حال و مقام خود بازگو خواهد شد. اکنون تنها به دو خاطره اشاره می کنم.

خاطره اول:

دکتر گلشنی رییس وقت پژوهشگاه علوم انسانی از من خواست حق التالیف کتاب استاد را تحویل دهم وقتی با چند همراه خدمت ایشان رسیدم ابتدا پاکت پول را تقدیم کردم و شرح دادم ایشان پذیرفت گوشه ای گذاشت و به مصاحبه مشغول شدیم تا ظهر شد و هنگام نماز و ناهار.. ناگاه علامه پاکت حاوی حق التایف کتابشان را آوردند و به بهانه ناهار پول ها را بین گروه تصویربرداری تقسیم کردند. سپس گفتند: چون سخت است برای من ناهار تهیه کنم خودتان زحمتش را بکشید در حالی که مبلغ بسیار بیشتر بود.

خاطره دوم :

گرچه رقت انگیز، اما شایسته تامل است. گفتند تو آمده ای زندگی مرا تصویر کنی، اما من یاد دو نفری افتادم که چندی پیش پیاده از 1200کیلومتر دورتر به قصد کشتن من به قم آمده بودند! وقتی تعجب مرا دید زمزمه کرد: بله به قصد قربت! بالای پشت بام دستگیرشان می نمایند.

با خود گفتم چرا باید نقشه قتل مرا بکشند؟ خواستم آن ها را ببینم .. آوردنشان.. پرسیدم آقاجان! شما به چه جرمی می خواستید مرا بکشید؟ دو جوان بودند با چهره های معصوم .. با کمال سادگی و صداقت گفتند نوشته شما در باب معاد جسمانی قتل شما را واجب می نماید! ما هم به قصد قرب الهی می خواستیم چنین کنیم... نمی دانستم چه بگویم چهره علامه غرق نور بود انگار هنوز داشت برای آن ها دعا می کرد .. خدایش بیامرزاد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو

به "کسانی که نقشه قتل علامه حسن زاده را کشیده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسانی که نقشه قتل علامه حسن زاده را کشیده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید