چگونه بی دردسر وقت دکتر بگیریم؟

به گزارش ابزار ایرانی، چگونه و یا از چه طریقی می گردد به صورت آنلاین نوبت گرفت و یا حتی چگونه می توان بهترین پزشک مورد نظر خود را پیدا کرد؟ شما می توانید با مراجعه به سامانه نوبت دهی آنلاین به راحتی نوبت خود را ثبت کنید.

چگونه بی دردسر وقت دکتر بگیریم؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری ابزار ایرانی، مراجعه به پزشک، آن هم زمانی که از لحاظ جسمانی و روحی در شرایط خوبی نیستیم، بسیار مشکل و استرس زاست. در ادامه نگاهی به مسائل رایج نوبت دریافت با شیوه های سنتی و راهکار آن، یعنی نوبت دهی آنلاین خواهیم داشت.

مسائل رایج نوبت دریافت از دکتر

تصور کنید برای مراجعه به پزشک و دریافت نوبت، مجبور باشید طی یک ساعت تعیینی با مطب دکتر مورد نظرتان تماس گرفته و شاید ساعت ها پشت خط انتظار باشید. البته اگر خوش شانس باشید و از قلم نیاندازید چه زمانی باید تماس بگیرید و منشی حوصله پاسخ دادن به سؤالات شما را داشته باشد!

البته در میان سایر روش های دریافت نوبت دکتر، تماس تلفنی یکی از ساده ترین روش هاست!

برای دریافت نوبت از بعضی پزشکان، باید در یک ساعت تعیین به مطب مراجعه کرد و در صف ماند تا نوبتمان شده و اسم مان در یک لیست نوشته گردد! خدا می داند که در این صف ها تا به امروز چند بار دعوا شده که من اول رسیدم یا تو!

در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود و شما پیروز به دریافت نوبت شوید، باید در یک سالن انتظار که به احتمال زیاد صدای گریه یک نوزاد هم از آن شنیده می گردد و کسی در حال بحث با منشی است هم منتظر بمانید!

اگر باز هم شانس با شما یار باشد و جایی برای نشستن پیدا کنید، زمانی که چندین بار تا 1000 را می شمارید تا متوجه گذر زمان نشوید، چشمتان به تابلویی می خورد که به شما می گوید تنها اجازه دارید در رابطه با یک موضوع خاص با دکتر صحبت کنید؛ آن هم در زمان یک دقیقه ای! بنابراین برای درمان سایر مسائل جسمانی و روحی تان، باید یک نوبت دیگر گرفته و مجدداً همین فرایند را طی کنید!

بر اساس آنالیز و نظرسنجی هایی که تا به امروز اجرا شده، بسیاری از بیماران از قرار دریافت در این شرایط رضایت ندارند. خصوصاً افراد میان سالی که انتظار طولانی مدت در یک فضای کوچک، آخرین چیزی است که به آن علاقه دارند.

از طرف دیگر، مدت زمان کوتاهی که برای ویزیت هر بیمار وجود دارد، یکی دیگر از چالش های اساسی بیماران و پزشکان است! چطور ممکن است یک بیمار در رابطه با شرایط بیماری اش مانند دیابت که مدت زمان زیادی است با آن دست به گریبان است، صحبت کند؟

خصوصاً اگر که تاریخچه پزشکی بیمار به هر دلیلی در دسترس نباشد و فرد مراجعه نماینده مجبور باشد از ابتدا در رابطه با حالات خود با پزشک صحبت کند!

آمار جهانی نشان می دهد که یک پزشک عمومی می تواند در یک روز بین 40 الی 60 بیمار را معاینه کند، در حالی که استانداردهای جهانی پیشنهاد می نمایند که برای رعایت حقوق بیمار و شرایط پزشک، بهتر است که روزانه 25 نفر توسط پزشک معاینه شوند.

نوبت دهی آنلاین راهی برای رهایی روش های سنتی نوبت دریافت

همان طور که حتماً می دانید، اینترنت تقریباً برای همه اموری که ما روزانه در حال انجامشان هستیم،یک راهکار ساده تری دارد!

نوبت دهی آنلاین به وسیله سامانه های مختلف پزشکی نیز یکی از راهکار هایی است که اینترنت برای رهایی از انتظارهای طولانی مدت، پیش روی ما قرار داده است.

با استفاده از سامانه های آنلاین متنوعی که وجود دارد، شما می توانید پزشک مورد نظرتان را در حوزه درمانی مورد احتیاج خود، پیدا نموده و به وسیله این سامانه از وی نوبت بگیرید.

حالا چگونه و یا از چه طریقی می گردد به صورت آنلاین نوبت گرفت و یا حتی چگونه می توان بهترین پزشک مورد نظر خود را پیدا کرد؟ شما همراهان گرامی می توانید با مراجعه به سامانه نوبت دهی دکتر ابن سینا نه تنها به راحتی نوبت خود را ثبت کنید حتی می توانید به وسیله نقشه موجود در اپلیکیشن آن، موقعیت مکانی مطب را پیدا نموده و با معتبرترین پزشکان نزدیک به منزل خود، آشنا شوید.

البته ذکر این نکته قابل توجه است که عملکرد اصلی تمامی این سامانه ها تا اندازه ای مشابه با هم است. بعضی تفاوت های جزئی، نظیر تعداد دکترهایی که در سامانه فعالیت دارند، زمان حضور در مطب و …در این سامانه ها وجود دارد.

به عنوان مثال، شما به وسیله این سامانه ها می توانید یک نوبت آنلاین از پزشک مورد نظرتان برای ساعت 5 عصر دریافت کنید. اما بر اساس قوانین سامانه، شما باید یک ساعت زودتر در مطب حضور پیدا کنید! اگرچه این زمان انتظار هم برای بسیاری از ما خوشایند نیست، اما قطعاً بهتر از زمانی است که ندانیم دقیقاً چه ساعتی نوبتمان می گردد!

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از انتظار طولانی مدت که احتمالاً منجر به نوبت دریافت هم نگردد، خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم از سامانه نوبت دهی آنلاین بهره ببرید!

4129/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "چگونه بی دردسر وقت دکتر بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بی دردسر وقت دکتر بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید