چرا سفر دور جهان برای همه مناسب نیست؟

به گزارش ابزار ایرانی، سفر دور جهان

شاید تا حالا افرادی را دیده باشید و یا شنیده باشید که برخی ها می گویند: کارم را رها کردم تا بتوانم سفر کنم. از دید برخی از افراد این کار غیر معقول است در حالی که دسته ای دیگر از افراد فکر می نمایند که این اشخاص سبک زندگی جالبی دارند و به فکر فرو می فرایند تا کمی تغییر در زندگی شان به وجود بیاورند و خودشان را مانند آن ها نمایند. شاید فکر می کنید که افرادی که سفر می نمایند خیلی ثروتمند هستند و یا مدام در هتل های لوکس هستند و غذاهای آنچنانی می خورند اما اشتباه نکنید چرا که سفر دور جهان آن قدرها هم که تصور می کنید راحت نیست. ما می خواهیم سفر کنیم. ممکن است این جمله را تا حالا بارها و بارها شنیده باشید اما باید واقع بین باشید و بدانید که سفر آن قدرها هم که تصور می کنید رویایی نیست. چرا؟ با خبرنگاران همراه باشید:

چرا سفر دور جهان برای همه مناسب نیست؟

لحظه هایی از سفر ممکن است عذاب آور باشد

مطمئنا سفر یکی از برترین روش ها برای تست شخصیت یک نفر است. وقتی گرسنه اید، خسته اید، جای خواب ندارید، تشنه اید، در زیر باران خیس شده اید و باید یک چمدان و کوله بار بزرگ و سنگین را هم در پی خودتان بکشید. وقتی که در هاستل اقامت کنید و مجبور باشید سرویس بهداشتی را با 10 نفر دیگر تقسیم کنید، آنجاست که راحتی ای که در خانه داشته اید را از دست می دهید.

آیا می توانید با این شرایط کنار بیایید؟ آیا می توانید در اتاقی اقامت کنید که همزمان چند نفر دیگر هم در حال استراحت هستند و صدای خر و پفشان مثل یک ماشین بخار گوش فلک را کر می نماید؟! اگر فکر می کنید که قدرت همراهی خوبی دارید و می توانید در شرایط مختلف خونسرد بمانید و یا دوست دارید خودتان را در این مورد بسنجید، سفر دور دنیا مناسب شماست.

مجبورید غذاهای مقرون به صرفه بخورید

اگر در سفر، علاقه به خوردن غذاهای گران در رستوران های لوکس و آنچنانی دارید، سخت در اشتباهید و بهتر است اصلا سفر نکنید. البته منظور ما سفر دور دنیا و افرادی است که مدام از کشوری به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر می فرایند و مسلما در هر شهر باید هزینه زیادی برای خورد و خوراک، اقامت، حمل و نقل و تفریحات احتمالی بپردازند. چنین افرادی معمولا دور خوردن غذا در رستوران های گران را خط می کشند.

در سفرهای طولانی مجبورید که پول بیشتری را ذخیره کنید و از اینکه بخواهید هزینه چند روز گشت و گذار را صرف یک وعده غذایی کنید، بپرهیزید. راه آن هم خیلی ساده است اینکه یاد بگیرید خودتان آشپزی کنید، که در اینصورت نه تنها غذای سالم تری خورده اید بلکه به میزان قابل توجهی هم در هزینه هایتان صرفه جویی نموده اید. شاید برای خیلی ها حتی فکر کردن به این موضوع که بخواهند در حین سفر آشپزی نمایند، سخت و خسته نماینده و زمانبر باشد اما هر کاری چاره ای دارد! روی لینک پایین کلیک کنید تا ببینید که چطور می توانید طرف مدت چند قیقه، با هزینه ای بسیار کم و خیلی راحت، خوشمزه ترین غذاها را در سفر درست کنید:

(6 ایده سریع و خوشمزه برای آشپزی در سفر)

سفر شما را عوض می نماید

البته تغییر کردن فقط با سفر اتفاق نمی افتد و در هر زمان و هر مرحله ای در زندگی می تواند اتفاق بیفتد اما با سفر سرعت بیشتری پیدا می نماید. چرا؟ چون مجبورید خودتان را با شرایط مختلف وفق دهید. یاد می گیرید که باهوش تر شوید، از حس هایتان کارآمد تر بهره ببرید، مهارت های مختلفی مثل مسیریابی یا بقا در طبیعت به دست بیاورید. یاد می گیرید در زندگی فرد مستقلی باشید و مهم تر از آن، ارتباط های پیروز تر و بهتری با مردم دیگر داشته باشید. در طول سفر با انسان های جدیدی آشنا می شوید انسان هایی که علایق و سلایقی متفاوت از شما دارند، یاد می گیرید تا با آن ها ارتباط برقرار کنید، از یک نجار 80 ساله گرفته تا دانش آموز دبستانی. به دنیای واقعی خوش آمدید!

اگر از معدود افراد شجاعی هستید که دوست دارند از روتین های روزانه رها شوند و هر روز در زندگی شان چیز جدیدی تجربه نمایند، مطمئن باشید سفر دور دنیا مناسبتان است.

فرصت را محکم بگیرید و از آن بهره ببرید و خودتان را برای بزرگ ترین اتفاق زندگی تان آماده کنید. کمی انعطاف پذیر باشید تا سفر زندگی تان را تغییر دهد. مطمئن باشید سفر باعث می گردد تا با هر بار تجربه باهوش تر و قوی تر شوید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. اگر علاقه دارید تا خودتان را به چالش بکشید، راحتی تان را فدای تغییرات کنید سفر کنید. البته نمی توان در این مورد وعده خاصی داد و یا به طور قطعی از چیزی صحبت کرد اما بدون شک یک اتفاق می افتد آن هم این است که بعد از انتها سفر، دوستانی از سراسر دنیا پیدا خواهید کرد و یک مجموعه پر ارزش از عکس هایی که دیدنشان لبخند را روی لبتان می آورد و خاطراتی که تا آخر عمر به همراهتان خواهد ماند.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "چرا سفر دور جهان برای همه مناسب نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سفر دور جهان برای همه مناسب نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید