نتایج درخشان کشتی نتیجه برنامه ریزی سال های گذشته است

به گزارش ابزار ایرانی، علی اشکانی با تاکید بر لزوم توجه و حمایت بیشتر فدراسیون از قهرمانان کنونی به خبرنگاران گفت: بی تردید یکی از وظایف مهم فدراسیون کشتی در مقطع کنونی حفظ و حمایت از قهرمانان جوان است که باید همچنان در سالهای آینده برای کشورمان افتخار کسب نمایند. البته در این میان باید به اهمیت رقابت های انتخابی هم اشاره کنم که بسیاری از مدعیان پشت خط مانده می توانند از این طریق به تیم های ملی راه یابند.

نتایج درخشان کشتی نتیجه برنامه ریزی سال های گذشته است

وی با اشاره به قهرمانان جوان کشورمان که در سالجاری پیروز به کسب مدال در میادین بین المللی شدند گفت: به عنوان مثال بیشتر فرنگی کارانی که در رقابت های قهرمانی امیدهای دنیا حضور داشتند، سال ها قبل زیر نظر من در رده نوجوانان کشتی می گرفتند. نفراتی مثل میثم دلخانی، علیرضا نجاتی، علی اکبر یوسفی، امین کاویانی نژاد، امین میرزازاده و … که در امیدهای دنیا پیروز به کسب مدال شدند از جمله همین کشتی گیران هستند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به اینکه درخشش بسیاری از مدال آوران کنونی نتیجه برنامه ریزی های سالهای قبل است، اضافه نمود: کشتی به عنوان ورزش ملی کشورمان باید طبق برنامه ریزی و حمایت از پشتوانه ها پیش برود تا در سال های آینده به روزهای درخشان تر برسد. استعدادیابی و پرورش این پتانسیل ها یک مبحث کاملاً علمی است. ایران جزو سه کشور برتر کشتی دنیاست در نتیجه باید بتواند فرایند انتقال کشتی گیران از نوجوانان به جوانان، جوانان به امیدها و در ادامه تا بزرگسالان را با شیوه ای علمی و دقیق انجام دهد. به همین علت است که معتقدم نتایج حال حاضر کشتی به برنامه ریزی و اقدامات 4 سال پیش تا به امروز بر می گردد.

اشکانی در انتها به برگزاری رقابتهای انتخابی تاکید نمود و گفت: مسابقات انتخابی باید به هر شکل و شیوه در سطح شهرستان ها و استان ها استارت بخورد و به قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی منتهی گردد. از سوی دیگر با برگزاری مسابقات انتخابی می توان شور و هیجان و پویایی را برای علاقمندان به کشتی ایجاد کرد و باعث شد تا نیروهای جوان بیش از پیش جذب این رشته شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نتایج درخشان کشتی نتیجه برنامه ریزی سال های گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج درخشان کشتی نتیجه برنامه ریزی سال های گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید