غذاهایی که مصرف آن ها باعث تمیزی دندان ها می گردد

به گزارش ابزار ایرانی، در این مطلب به معرفی بعضی از مواد غذایی پرداخته شده است که مصرف آن ها می تواند به تمیزی دندان ها یاری کند.

غذاهایی که مصرف آن ها باعث تمیزی دندان ها می گردد

به گزارش ابزار ایرانی به نقل از ابزار ایرانی، غذا هایی وجود دارند که برای دندان ها مضر و در مقابل بعضی هم برای دندان ها مفید هستند، اما آیا می دانستید که غذا هایی هم وجود دارند که هنگام مصرف، دندان های شما را تمیز می نمایند؟ در ادامه چند مورد از این مواد غذایی و فواید آن ها ارائه شده است.

سیب

مصرف سیب می تواند به پاکسازی و تمیزی دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان یاری کند. محتوای فیبری سیب کار مسواک را انجام داده و در پاکسازی پلاک از دندان ها و از بین بردن بقایای مواد غذایی، نقش مهمی دارد. اسیدیته موجود در سیب باعث از بین رفتن باکتری های بد شده و در نتیجه در برطرف بوی بد دهان بسیار موثر است. بهتر است سیب با پوست صرف گردد زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها یاری می نماید.

هویج

هویج هم مانند سیب، پر از فیبر است و با شستشوی پلاک هنگام غذا خوردن دندان ها را تمیز می نماید؛ هویج بعلاوه فراوری بزاق را تحریک می نماید که این امر به طور طبیعی باعث پاکسازی دندان ها می گردد، هویج علاوه بر تمیز کردن دندان ها حاوی ویتامین B متعددی است که با التهاب لثه مبارزه می نماید.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر بوده و در عین حال کالری کمی دارند که آن ها را تبدیل به سبزیجاتی فوق العاده برای دندان می نماید! مانند سیب و هویج، فیبر موجود در سبزیجات برگ دار به پاکسازی بقایای غذا و پلاک هنگام مصرف آن ها یاری می نماید. اما آیا می دانید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین های گروه B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می نماید و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب بیماری لثه نامیده می گردد، یاری می نماید. سعی کنید به جای کاهو مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید، یا برای تمیز کردن قوی دندان ها از کلم پیچ با هویج بهره ببرید!

پنیر

پنیر خود به طور مستقیم نقشی در تمیزی دندان ها ندارد، اما مانع از آسیب رساندن سایر غذا ها به دندان ها هنگام مصرف آن ها می گردد. پنیر سرشار از کلسیم است که باعث استحکام دندان ها می گردد، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی گردد. این ماده غذایی بعلاوه حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت نموده و به جلوگیری از ایجاد حفره یاری می نماید. پنیر بعلاوه به جلوگیری از تخریب مینای دندان به وسیله اسید یاری می نماید. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

منبع: جام جم آنلاین

به "غذاهایی که مصرف آن ها باعث تمیزی دندان ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که مصرف آن ها باعث تمیزی دندان ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید