درمان های خانگی برای خستگی آدرنال

به گزارش ابزار ایرانی، برای داشتن یک زندگی سالم و پر از آرامش، مواد غذایی که انتخاب می کنیم می توانند تأثیر زیادی داشته باشند. این مواد غذایی می توانند بر غددی که در بدن وجود دارند و کارشان ترشح هورمون های مورد احتیاج بدن و تنظیم آن برای کارکرد بهتر بدن است، تأثیر بگذارند. غدد آدرنال یکی از این غدد است. در مطلب درمان های خانگی برای خستگی آدرنال قصد ما این است که شما را با 5 ماده غذایی که می تواند برای درمان خستگی آدرنال تأثیر داشته باشند، آشنا کنیم.

درمان های خانگی برای خستگی آدرنال

غدد آدرنال یا فوق کلیه

غدد فوق کلیه که به آن غده های آدرنال نیز گفته می شوند، جز غددی هستند که بر بسیاری از فعالیت های بدن ما مانند هوشیاری مغز، تنظیم قند خون، تنظیم تعادل معدنی بدن و بعلاوه سلامت روده ها کنترل دارند. این غدد بعلاوه در بدن ما روزانه بیش از 50 نوع هورمون مختلف ترشح می نمایند. در واقع غدد آدرنال به دو غده کوچکی که در حدود 5 گرم وزن داشته و بر روی کلیه ها قرار گرفته اند، گفته می گردد. این غدد درون ریز در سلامتی و کاهش استرس با هورمون هایی که ترشح می نمایند، می توانند تأثیر مستقیمی داشته باشند. عوامل زیادی بر کارکرد این غدد تأثیر می گذارند که یکی از آن ها نوع مواد غذایی است که ما روزانه مصرف می کنیم. تأثیر مواد غذایی برای برطرف کردن خستگی غدد آدرنال بسیار زیاد است. در ادامه مطلب درمان های خانگی برای خستگی آدرنال با 5 ماده غذایی که در این مورد تأثیر گذار هستند، آشنا می شویم.

آب

وقتی که آب بدن کم می گردد، ما شاهد خستگی آدرنال خواهیم بود. چون همانطور که همه ما می دانیم آب مایه حیاتی بدن ما است و تقریبا 70 درصد از وزن بدن ما را شامل می گردد. کمبود آب باعث کاسته شدن از میزان انرژی بدن شده، در نتیجه برای اینکه بتوان از خستگی که ناشی از کمبود آب بدن است به دور ماند، باید روزانه میزان مؤثری آب بنوشیم. نوشیدن آب به میزان کافی سبب می گردد که از خستگی ماهیچه ها کم شده و در نهایت موجب استقامت و پایداری بیشتر بدنمان در برابر خستگی خواهد شد و نوعی درمان خستگی آدرنال به شمار میرود.

ویتامین c

غذاهای که دارای ویتامین ث هستند، می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بعلاوه رادیکال های آزادی را که ممکن است موجب بیماری شوند را از بدن دفع می نمایند. یکی از هورمون هایی که به وسیله غدد آدرنال در بدن فراوری می گردد، کورتیزول است که در این بین ویتامین c می تواند نقش مؤثری در فراوری کورتیزول داشته باشد. بنابراین استفاده از غذاهایی که دارای ویتامین c هستند، می تواند در برطرف خستگی آدرنال مفید واقع شوند.

منیزیم

یکی دیگر از مواردی که باعث افسردگی و استرس و بعلاوه ایجاد خستگی در بدن منجر می گردد، کمبود منیزیم است. در واقع برای اینکه گلوکزی که به وسیله غذا خوردن وارد بدن می گردد به انرژی تبدیل گردد، احتیاج به میزان قابل توجهی منیزیم دارد. منیزیم می تواند باعث افزایش استقامت بدن و بعلاوه افزایش انرژی در بدن گردد. اگر دچار خستگی آدرنال هستید، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، این است که میزان سطح منیزیم بدن خود را میزان گیری کنید. با اضافه کردن رژیم غذایی که در آن ها منیزیم به میزان کافی وجود دارد، می توان به بهبود این وضع در بدن یاری کرد. برای مثال می توان از سبزی های برگ سیاه، دانه ها، آوکادو، شکلات تلخ، موز، ماهی برای افزایش سطح منیزیم بدن در رژیم غذایی خود استفاده کرد. میزان منیزیم که بدن انسان احتیاج دارد، برای زنان روزانه چیزی در حدود 300 میلی گرم و برای مردان در حدود 350 گرم است، بنابراین با تأمین این میزان از منیزیم بدن می توان از خستگی آدرنال جلوگیری کرد.

شیرین بیان

شیرین بیان می تواند برای تنظیم هورمون کورتیزول بسیار مفید باشد. بعلاوه اگر از ریشه شیرین بیان استفاده کنیم، می توان پایداری سطح انرژی در بدن را افزایش داد. اسید گلیسیریزین که در ریشه شیرین بیان وجود دارد، می توان باعث افزایش سطح استقامت بدن شده و بعلاوه در کاهش استرس مؤثر واقع گردد. سطح فراوری دی هیدرواپی آندروسترون که هورمونی برای مقابله با اضطراب و استرس است، به وسیله این ماده غذایی افزایش می یابد و بنابراین می تواند به بهبود وضع روحی و مبارزه با استرس و افسردگی یاری شایانی کند.

روغن نارگیل

برای اینکه سطح انرژی را در بدن به صورت کنترل شده درآوریم، یکی از مواد غذایی مؤثر در این زمینه استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل که از موارد درمان خستگی آدرنال هست، می تواند در گوارش تری گلیسیریدهای زنجیره میانه مؤثر واقع گردد. بیشتر افرادی که از چربی های شکمی رنج می برند می توانند از روغن نارگیل استفاده نمایند. بعلاوه با کاهش چربی های شکمی می توان تا حد زیادی خستگی آدرنال را کم کرد.

منبع: همگردی

به "درمان های خانگی برای خستگی آدرنال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای خستگی آدرنال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید