خانه مینیاتوری سلطنتی؛ محلی برای بازی ملکه الیزابت و خواهرش

به گزارش ابزار ایرانی، در پارک ویندسور انگلستان، یک خانه مینیاتوری بچشم می خورد که زمانی جایی برای سرگرمی ملکه الیزابت بود و چند نسل از آیندگان خانواده سلطنتی در کودکی در آنجا بازی می کردند. با ما در این مقاله جالب و خواندنی همراه باشید تا بدانید خانه مینیاتوری سلطنتی کجاست و از اسرار خانه مینیاتوری انگلستان آگاهی یابید.

خانه مینیاتوری سلطنتی؛ محلی برای بازی ملکه الیزابت و خواهرش

خانه مینیاتوری در کجا قرار گرفته است؟

در پارک ویندسور، شما می توانید کلبه ای کوچک با دیوارهای سفید را ببینید که سقف آن گلی بوده و بیشتر افراد آن را به نام خانه کوچک می شناسند. در مارس 1932 میلادی، مردم ولز برای تولد 6 سالگی شاهدخت الیزابت این خانه را به او و خواهرش، شاهدخت مارگارت هدیه دادند. این خانه بازی کوچک علاوه بر ویژگی های ظاهری، دارای امکانات بسیار زیادی بود و تقریبا هر چیزی که درون آن پیدا میشد، دو سوم یک وسیله در خانه واقعی بود. در زمان اهدای این خانه، هنوز پدر الیزابت به پادشاهی نرسیده بود. در سال 1936 میلادی و با رد کردن تخت پادشاهی به وسیله شاهزاده آلبرت، شاهزاده جرج ششم یعنی پدر الیزابت به سلطنت رسید و بر تخت پادشاهی نشست. معماری به نام ادموند ویلمات هم این خانه بی مثال را در آن موقع طراحی کرد و ساخت.

امکانات خانه مینیاتوری سلطنتی

تقریبا هر چیزی که در یک خانه واقعی پیدا میشد، در این خانه نیز وجود داشت؛ از کمد لباس، مبل و رادیو گرفته تا یخچال، تلفن مینیاتوری و خیلی چیزهای دیگر. این خانه از یک حمام، یک اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و آشپزخانه تشکیل شده بود. در حمام آن تمامی امکانات رفاهی نظیر حوله خشک کن برقی و شیر آب سرد و گرم وجود داشتند. در اتاق نشیمن هم یک رادیوی کوچک، مبل، چینی مینیاتوری به رنگهای طلایی و آبی، یک کمد از جنس چوب بلوط، فرش های آبی رنگارنگ، یک قفسه کتاب مشاهده می شوند.

در آشپزخانه خانه مینیاتوری انگلستان هم تابه، قابلمه، یک چراغ خوراک پزی، تلفن مینیاتوری و یک یخچال کوچک قرار گرفته و شاهدخت الیزابت و مارگارت می توانستند در این خانه به بازی کردن مشغول شوند. در جلوی این خانه نیز یک باغچه با بوته کوچک و گل نیز وجود داشتند. در سال 2004 میلادی و زیر نظر شاهدخت بئاتریس، فرزند شاهزاده اندرو این خانه بازسازی شد.

منبع: همگردی

به "خانه مینیاتوری سلطنتی؛ محلی برای بازی ملکه الیزابت و خواهرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه مینیاتوری سلطنتی؛ محلی برای بازی ملکه الیزابت و خواهرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید