جدیدترین ایده ها و نکات چیدمان دکوراسیون منزل عروس

به گزارش ابزار ایرانی، طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل عروس شاید یکی از سختترین چالش هایی باشد که پیش روی زوج های جوان واقع شده است. چون باید اولین منزل خود را با توجه به فضایی که در اختیار دارند (معمولا فضای آپارتمانی) به نحوی تزئین نمایند که هم باب سلیقه خودشان باشد و هم اینکه همه چیز هماهنگ و در هارمونی کامل قرار بگیرند.

جدیدترین ایده ها و نکات چیدمان دکوراسیون منزل عروس

دکوراسیون خانه نوعروس زمانی سخت می گردد که خانواده ها نیز باید نظر بدهند و نظرات آنها هم دخیل باشد و حتی پس از آن افراد فامیل که برای مهمانی تشریف فرمایی می نمایند. به همین دلیل گاهی چالش طراحی دکوراسیون منزل نوعروسان به چالشی سخت و سخت تبدیل می گردد.

ما در این مطلب کنار شما هستیم تا بهترین ایده ها و نکات طراحی دکوراسیون داخلی منزل نوعروس را با شما به اشتراک بگذاریم.

ایده ها و نکات دکوراسیون منزل عروس ایرانی جدید

  • نوع سبک و دیزاین: اولین سؤالی که باید به آن پاسخ دهید این است که قصد دارید مدل دکوراسیون منزل نوعروس را طبق کدام سبک و دیزاین مثل طراحی مدرن، طراحی سنتی، طراحی روستیک، طراحی کلاسیک و غیره بچینید. توصیه می کنیم مقاله ای را که در خصوص معرفی انواع سبک دکوراسیون داخلی نوشته ایم مطالعه کنید. انتخاب شما پایه و اساس انتخاب هر یک از جزئیاتی است که بیان خواهیم کرد.
  • دکوراسیون آشپزخانه عروس ایرانی: آشپزخانه یکی از فضاهای بسیار مهم منزل است. سبک آن باید متناسب با سبک کلی فضای منزل است. برای منزل کوچک با آشپزخانه اپن بهترین تم رنگی، رنگ های روشن و ساده است. تزئین ظروف با روبان یا شاخه گل فراموش نگردد. ترکیب رنگ خنثی مثل سفید و مشکی یا خاکستری و سفید برای آشپزخانه و کاشی بسیار مناسب است. سعی کنید کفپوش را هم سرامیک با رنگ روشن انتخاب کنید و اگر طراحی کلاسیک انتخاب نموده اید، کابینت چوبی با کفپوش چوبی یا طرح چوب گزینه مناسبی است. شیک ترین دکوراسیون منزل عروس را با چیدمان خوراکی داخل یخچال هم می سنجند پس سعی کنید هر دسته خوراکی در یک سمت قرار گیرند.
  • چیدمان دکوراسیون منزل عروس بخش پذیرایی: زمانی می توانید زیباترین دکوراسیون منزل عروس را داشته باشید که پذیرایی یا اتاق نشیمن طراحی خاص و متمایزی داشته باشد چون بیش از سایر بخش ها با بقیه ارتباط برقرار می نماید. رنگ دیوار و سقف در منازل کوچک باید ساده و روشن باشد که بهترین رنگ سفید است.

مبلمان و پرده و فرش باید از یک طیف رنگی و با نسبت متضاد یا مکمل با رنگ اصلی دیوارها باشند. دکوری های صنایع دستی را از قلم نیاندازید. کوسن مبل ها را به شکل یک کلمه خاص کنار هم قرار دهید. ضخامت پرده ها نیز باید متناسب با میزان نورگیری خانه انتخاب گردد. برای اینکه دکوراسیون خانه عروس شیک باشد، منازل کوچک باید پرده های با ضخامت کم بهترین گزینه است تا اجازه عبور نور داده گردد و برعکس. به طور کلی اگر فضای کمی دارید از شلوغ کردن محیط بپرهیزید چون باید دکوراسیون منزل عروس ساده و خلوت باشد.

  • طراحی اتاق خواب در دکوراسیون منزل خانه عروس: اتاق خواب باید فضایی پر از آرامش، راحتی و آسایش باشد. اتاق خوابی که کوچک است باید رنگ روشن و ساده و بدون هیچ گونه وسایل اضافه باشد. قرار دادن تخت با ارتفاع کم مناسب فضای کوچک و تخت های پایه دار مناسب فضای عظیم است. محل قرارگیری تخت نباید نزدیک پنجره یا درب ورودی باشد چون سروصدا بیرون و سرمای محیط خارج از منزل خواب را از شما خواهد گرفت.

استفاده از رنگ های شاد یا کاغذ دیواری با طرح و رنگ روشن برای اتاق خواب دکوراسیون منزل تازه عروس بسیار عالی است. رنگ سفید بهترین رنگ برای ست شدن با سایر بخش های اتاق خواب است. چراغ های ال ای دی داخل کناف یا هالوژنی داخل سقف کاذب هم برای مصرف انرژی و هم نور ملایم و با روشنایی مناسب باید در دکوراسیون خانه برای عروس مخصوصا اتاق خواب در نظر گرفته شوند. نورگیری مناسب از پنجره ها مخصوصا برای فضای کوچک یک نکته بسیار مهم است در غیر این صورت خیلی زود اتاق خواب به فضایی دلگیر تبدیل خواهد شد.

  • حمام و سرویس بهداشتی: برای فضاهای کوچک از کاشی هایی با رنگ شاد و روشن بهره ببرید. حمام های شیشه ای که بین دستشویی و حمام قرار می گیرند هم سبکی جدید و مدرن است و هم فضای زیادی گرفته نمی گردد. نورپردازی حرفه ای هالوژنی به همراه گل، شمع و تور و ساتن که رنگی متناسب با فضای حمام و سرویس بهداشتی دارند یاری می نمایند دکوراسیون منزل عروس خود را به بهترین نحو تکمیل کنید.
  • رنگ دکوراسیون منزل عروس: برای اینکه بهترین دکوراسیون منزل عروس را داشته باشید باید رنگ منزل برای فضای کوچک روشن و خنثی مثل سفید یا تنالیته های مختلف آن مثل شیری، کرم و یا خاکستری باشد که برای فضای عظیم برعکس خواهد بود. انتخاب رنگ مناسب می تواند تمامی زحمات شما را برای نشان دادن دکوراسیونی شیک و مجلل بسیار بهتر جلوه دهد. از قانون 10-30-60 بهره ببرید. رنگ دیوار و سقف باید 60% کل رنگبندی را به خود اختصاص دهند، پرده و فرش و مبلمان نیز 30% و وسایل تزئینی، آباژور، پاتختی و امثال آنها نیز 10% را باید در بر بگیرند.
منبع: اتاق

به "جدیدترین ایده ها و نکات چیدمان دکوراسیون منزل عروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ایده ها و نکات چیدمان دکوراسیون منزل عروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید