تشریح برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در لرستان

به گزارش ابزار ایرانی، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در لرستان گفت: ستاد بزرگداشت برنامه های فرهنگی- هنری حکیم نظامی گنجوی در هفته های گذشته برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن بزرگداشت این شاعر بزرگ در استان تشکیل شد و دبیرخانه استانی این ستاد شکل گرفت.

تشریح برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در لرستان

فتایی اضافه نمود: دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامی داشت نظامی گنجوی از 15 لغایت 21 اسفند ماه به مناسبت هفته گرامی داشت نظامی گنجوی، برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است که در سراسر استان با همکاری دستگاه های مختلف، اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده بیان کرد: قصه گویی از خسرو و شیرین، معرفی شخصیت و آثار حکیم نظامی، شعرخوانی لیلی و مجنون، با همکاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان انجام خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: خوشنویسی اشعار حکیم نظامی با همکاری انجمن خوشنویسی استان، بررسی لباس و پوشش در هفت پیکر با همکاری انجمن مد و لباس استان، مناجات خوانی (مخزن الاسرا و هفت پیکر)، اجرای موسیقی مقامی لرستان (شیرین و خسرو) با همکاری انجمن موسیقی لرستان، از دیگر برنامه ها این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه های مختلف ادبی در نظر گرفته شده برای هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی اضافه نمود: نشست بررسی جلوه های ادبی در آثار حکیم نظامی با همکاری انجمن مفاخر استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، شب شعر نظامی با همکاری انجمن شعر و ادب و حوزه هنری لرستان، نقالی نظامی خوانی با همکاری کانون آیینی سنتی استان نیز ازجمله برنامه های اجرایی دبیرخانه بزرگداشت نظامی گنجوی لرستان هستند.

فتایی بیان نمود: شهرداری خرم آباد نیز با نصب بنرهایی از اشعار نظامی و پیام ضرورت پاسداشت زبان فارسی در سطح شهر ما را در هرچه باشکوه تر برگزار کردن بزرگداشت این شاعر پارسی گوی سده ششم همراهی خواهد کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تشریح برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید