برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران/کرمان در نشست مشترک مدیر آموزش و پرورش جیرفت و مدیر جهاددانشگاهی جنوب کرمان عنوان شد: برگزاری هر گونه دوره آموزشی برای جامعه فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر است

دکترمهران سنجری در نشست با مدیر جهاددانشگاهی جنوب کرمان با اشاره به صندلی نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت های علمی و ... گفت: نقش آموزش هدفمند در توانمندسازی جامعه فرهنگیان و سطح علمی دانش آموزان ارتباط مستقیم و غیرقابل انکاری دارد.

وی برگزاری دوره های آموزشی حضوری را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: تجربه نشان داده دوره های آموزشی حضوری نسبت به دوره های مجازی تأثیر گذار تر هستند لذا تامین زیرساخت های لازم در این امر الزامی است.

سنجری از آمادگی لازم جهت هر گونه همکاری آموزشی با مرکز جهاددانشگاهی خبرداد و اظهار کرد: اگر فرهنگیان به علم و دانش مسلح بشوند قطعا دانش آموزان نیز پیروز خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش جیرفت بر آموزش همراه با کیفیت علمی تاکید نمود و اضافه کرد: برگزاری هر گونه دوره آموزشی برای جامعه فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر است لذا در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای سطح علمی احتیاج است.

وی هزینه در توانمندسازی فرهنگیان را سرمایه گذاری در ارتقای سطح کیفی آموزش بیان کرد و گفت: نیروهای جدید بیش از همه به آموزش و به روز بودن احتیاج دارند و اگر مدیران مدارس، مربیان پرورشی و بهداشتی توانمند باشند بدون شک گامی برای اجرای عدالت آموزشی خواهد بود.

سنجری تبعات عدم آموزش را متوجه دانش آموزان دانست و اضافه کرد: با همه توان سعی بر بهره مندی دانش آموزان روستایی از آموزش داریم زیرا فرهنگیان در روستا ایثار می نمایند و این فداکاری را در ایام کرونا و آموزش مجازی ثابت کردند.

در ادامه دکتر بهزاد جعفری مدیر جهاددانشگاهی جنوب کرمان از فراهم بودن زیرساخت آموزشی به صورت حضوری و مجازی خبرداد و گفت: آموزش زیربنای هر برنامه و کار فرهنگی است و نظام تعلیم و تربیت مسوولیت بزرگی را به عهده دارد لذا هر اقدامی باید کارشناسی و با بهترین کیفیت انجام گردد.

وی جامعه فرهنگیان را سفیران علم و دانش دانست و اضافه کرد: جهاددانشگاهی با همه توان و امکانات آموزشی آماده ارائه خدمات است و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

مدیر جهاددانشگاهی جنوب کرمان از همراهی مدیران دستگاه تعلیم و تربیت جهت ارتقای سطح علمی و توانمندسازی فرهنگیان به نیکی یاد کرد و اضافه کرد: زیرساخت هر گونه آموزش بر اساس سرفصل های تعریف شده در کمترین زمان ممکن فراهم خواهد شد زیرا که نگاه مجموعه جهاددانشگاهی به آموزش و پژوهش مثبت است.

همچنین در این نشست محمدحسین دُرج کارشناس پژوهشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش جیرفت گفت: در سامانه آموزشی کارکنان دولت در سال 97 تعداد 257 هزار ساعت، سال 98 تعداد 327 هزار ساعت، سال گذشته 887 هزار ساعت آموزش برگزار شده که پیش بینی می گردد در امسال یک میلیون ساعت احتیاج باشد.

وی از برگزاری 226 دوره آموزشی در سال گذشته اطلاع داد و اظهار کرد: در امسال بیش از 845 سرفصل آموزشی تعریف شده که نشان دهنده توجه به آموزش است.

دُرج بر توانمندسازی فرهنگیان همگام با پیشرفت تکنولوژی تاکید نمود و اضافه کرد: کیفیت آموزشی مهمترین اصل در هر گونه همکاری محسوب می گردد لذا در این راستا با توجه به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد شناسنامه دار و شناخته شده است آماده همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید