با جاذبه های دیدنی استانبول در تور استانبول آشنا شوید

به گزارش ابزار ایرانی، استانبول محبوب ترین شهر برای سفر ایرانیها به شمار می رود که در تور استانبول بهتر می توان از جاذبه های تماشای این شهر بازدید کرد. فرقی نمی کند که در چه ماه یا فصلی از سال به این شهر سفر می کنید، استانبول شهری است که همواره در آنجا جهانگرد و گردشگران جنب و جوش دارند و هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. تورهای استانبول که از 3 شب و چهار روز آغاز می شوند و تا تورهای 6 شب و هفت روز نیز ادامه پیدا می نمایند برای شما یک بازه ای در نظر گرفته شده است تا در آن چند روز، از جاذبه های گردشگری استانبول تماشا کنید. ما برای شما در اینجا تماشای ترین جاذبه های گردشگری استانبول را فهرست نموده ایم و توضیحات آن را نیز اراده داده ایم و این شما هستید که بر اساس تعداد شب های تور استانبول که خریده اید تصمیم می گیرید برای هر کدام چقدر وقت بگذارید.

با جاذبه های دیدنی استانبول در تور استانبول آشنا شوید

مسجد ایاصوفیه

منطقه ای که امروزه آن را با نام استانبول می شناسیم در گذشته ای دور به آن قسطنطنیه می گفتند و در آن موقع ها که در حدود قرن ششم میلادی بوده است یک کلیسای جامع در این شهر به وجود آمد که در زمان امپراطوری عثمانی تبدیل به مسجد شد و نام مسجد ایاصوفیه از همان زمان ها تبدیل به یک شاخصه مهم برای این شهر شد.

مسجد ایاصوفیه یک مسجد بسیار بزرگ است و این ابعاد باعث شده است از مسافت های دور نیز قابل مشاهده باشد. برای ساخت این سازه بزرگ در حدود 6 سال زمان گذاشته اند و این زمانی نسبتاً کوتاه می باشد، البته این ساخت عجله ای باعث شد تا در زمان های دورتر سقف و جاهای دیگر این مسجد ریزش پیدا کند که به وسیله معماران وقت، به سرعت ترمیم شد.

از نگاره های بسیار پیچیده برای این مسجد استفاده نشده است و در عین سادگی بسیار با شکوه به نظر می رسد، شاید یکی از این مواردی که باعث ابهت آن می گردد ارتفاع بسیار زیاد بنای داخلی است.

جالب است بدانید در زمان عثمانی به مسجد ایاصوفیه 4 مناره اضافه شد و این سبک معماری را نیز می توان در مسجد آبی استانبول نیز مشاهده کرد.

کاخ توپکاپی

با گذر از منطقه فاتیح در استانبول، حتماً کاخ توپکاپی را خواهید دید که در سال 1465 ساخت آن تکمیل شده بود، این بنا به دستور محمت فاتح ساخته شده بود.خاندان های بزرگ عثمانی به همراه خانواده خود در این کاخ زندگی می کردند، توجه داشته باشید که این کاخ روزهای شنبه تعطیل است و برای بازدید از آن باید در حدود 3 ساعت وقت بگذارید، این قصر بلیط ورودیه دارد و از 9 صبح تا 6 عصر باز می باشد.

مسجد سلطان احمد

این مسجد که با نام مسجد آبی نیز شناخته می گردد یکی از بی نظیرترین مساجد کشور ترکیه است که به دلیل قرار گیری کاشی های آبی رنگ داخل مسجد به این نام معروفیت یافته است. اگر به استانبول سفر می کنید حتماً از این مسجد بازدید کنید. این بنا در زمان سلطان احمد ساخته شد و مهم ترین ویژگی شناسایی این مسجد از فواصل دور، 6 مناره بودن آن است. توجه داشته باشید که برای ورود به مساجد و اماکن مذهبی، حتماً پوشش مناسب داشته باشید.

فرودگاه نو استانبول

شاید یک فرودگاه یک جاذبه توریستی به حساب نیاید ولی وقتی این فرودگاه بزرگترین فرودگاه دنیا باشد حتماً یک جاذبه تماشای نیز خواهد بود. با خرید بلیط هواپیما استانبول این شانس را دارید که از این فرودگاه نوساز و نو که به عنوان بزرگترین فرودگاه دنیا شناخته می گردد بازدید کنید.

موزه استانبول

به شما پیشنهاد می کنیم اگر اهل فرهنگ و تاریخ یک کشور نیستید با توجه به زمان محدودی که در تور استانبول دارید از موزه های این شهر در صورت اضافه آوردن وقت تماشا کنید، در واقع موزه ها در اولویت اول قرار ندارند.

بازار بزرگ استانبول

از جاذبه های تماشای هر شهر می توان به بازار بزرگ آن اشاره نمود. بازار بزرگ استانبول نیز یکی از آن بازاهای سنتی هیجان انگیز است که همه گردشگران از آن بازدید می نمایند. قدمت این بازار به قرن پانزدهم میلادی باز میگردد که سلطان احمد دستور ساخت یک بازار سرپوشیده را داد. این بازار از 9 صبح تا 7 عصر باز می باشد.

بازار ادویه استانبول

این بازار که به بازار مصری ها نیز معروف است در منطقه فاتیح قرار گرفته است. مهمترین فرقی با ورود به این بازار متوجه آن خواهید شد بوهای مختلف از گیاهان و ادویه جات مختلف است و مطمدناً با ورود به این بازار دست خالی باز نخواهید گشت. این ادویه جات مصری نیستند و دلیل نامگذاری این بازار به بازار مصری ها این است که پول ساخت این بازار از مالیات هایی است که در گذشته مصری ها به این شهر می پرداخته اند و این بازار با آن پول ها ساخته شده است. در بازار ادویه استانبول حدود 90 مغازه وجود دارند.

کاخ دولما باغچه

در قرن نوزدهم بود که این کاخ در منطقه بسفر ایجاد شد. این کاخ به دستور سلطان عبدالمجید عثمانی ساخته شد. این کاخ 285 اتاقه جای مناسبی برای سرگرمی نیم روزه در استانبول و عکاسی به شمار می رود. این کاخ جاهای مختلفی برای بازدید دارد، پس نباید فراموش کنید که در تور استانبول حتماً از این مکان تماشای بازدید نمائید.

برج گالاتا

می توانید از پله های این برج بالا بروید و نمای زیبای استانبول را مشاهده کنید. برج گالاتا که تا دیر زمانی بلندترین سازه شهر به شمار می رفت 67 متر ارتفاع دارد و برای نظارت بر کشتی ها ساخته شده بود و هم اکنون به جاذبه ای برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

مسجد فاتیح

از دیگر مساجد قدیمی و توریستی استانبول مسجد فاتیح است که در گذشته بارها شاهد تخریب بخشی از آن بوده ایم. این بنا را نیز می توانید در اولویت های آخر خود برای بازدید قرار دهید.

میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول

مهم ترین، مجذوب کننده ترین و معروف ترین بخش استانبول را می توان میدان تکسیم و خیابان استقلال دانست. مگر می گردد به استانبول رفت و از این منطقه تماشا نکرد؟! بیشتر افراد نیز برای رزرو هتل در استانبول تمایل دارند تا در مرکز شهر که همان میدان تکسیم است هتل خود را رزرو نمایند. این منطقه پر جنب و جوش ترین منطقه شهر است و رستوران ها و مغازه ای مختلفی را می توانید در خیابان استقلال مشاهد کنید و ساعت ها بدون خستگی در این خیابان مجذوب کننده مشغول باشید.

تنگه بسفر

این تنگه شهر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تبدیل نموده است و قایق های سرگرمیی مختلفی در این تنگه هستند که می توانید از آنها برای بازدید بهتر استفاده نمائید.

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول یکی از برترین ها برای خرید اجناس مارک و برند هستند و در در بخش اروپایی آن بیشتر دیده می شوند.

منبع: تریپ

به "با جاذبه های دیدنی استانبول در تور استانبول آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های دیدنی استانبول در تور استانبول آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید