با ادویه جات ضددیابت بیشتر آشنا شوید

به گزارش ابزار ایرانی، اگرچه بیماران مبتلا به دیابت احتیاج به پیگیری های متعدد مقدار قند خون و ادامه فرایند دارودرمانی دارند، اما در کنار داشتن یک شیوه زندگی مناسب، ثابت شده است که بعضی ادویه جات می توانند در درمان و یا کنترل قندخون در افراد دیابتی مفید واقع شوند.

با ادویه جات ضددیابت بیشتر آشنا شوید

16 گیاه و ادویه برای مبارزه با دیابت!

دیابت هفتمین عامل اصلی مرگ و میر در جهان است.بیش از 29.1 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که 8 میلیون آنها مبتلا به دیابت نوع یک هستند و نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند. بنابراین، عاقلانه است که همه افراد توجه بیشتری به شیوه زندگی خود به لحاظ رژیم غذایی و خوردن خوراکی هایی که به مبارزه با دیابت یاری می نمایند، داشته باشند.

انواع مختلف گیاهان و ادویه ها برای یاری به متوقف کردن بیماری وجود دارند.لیست گیاهان، ادویه جات و اطلاعات زیر برگرفته از کتاب دکتر الکس فلکنشتین، نویسنده معالجه دیابت است.

ریحان (Ocimum basilicum)
در یک پژوهش کوچک که شامل 40 بیمار دیابتی نوع 2 بود، معین شد افرادی که این گیاه را مصرف می نمایند، می توانند اندازه قند خون ناشتا خود را حدود 17.6 درصد کاهش دهند. علاوه بر این، اندازه قند خون آنها بعد از خوردن یک وعده ریحان به اندازه 7/3 درصد کاهش یافت.
بیل بری (Vaccinium myrtillus)
رنگ آبی بیل بری ها که در داخل و خارج آنها وجود دارد، حاوی آنتی اکسیدان هایی موسوم به آنتوسیانین ها است. آنها برای یاری به مبارزه با دیابت و کاهش التهاب شناخته شده اند. در واقع، موسسه بهداشت عمومی و مطالعات تغذیه بالینی نشان داد که مصرف منظم آنها منجر به بهبود تحمل گلوکز می گردد.
بابونه (Matricaria chamomilla)
بابونه از توانایی یاری به کاهش سطح قند خون برخوردار است و به درستی قند را از خون حذف می نماید و آن را در کبد ذخیره می نماید، و سبب میگردد به انتخابی هوشمندانه در کنار سایر گیاهان و ادویه هایی که در این مقاله ذکر شده اند، تبدیل گردد.
دارچین (Cinnamomum verum)
این درمان آروماتیک درمانی است که موجب تخریب در سطوح گلوکز نخواهد شد. کاملا برعکس.

مطالعه ای در سال 2003 نشان داد که پس از 40 روز، یک نوع دارچین به نام Cinnamomum aromaticum یا دارچین چینی (معمولا در مغازه های مواد غذایی موجود است) قند خون را حدود 30 درصد کاهش میدهد.

زیره (Cuminin cyminum)
عطر و طعم تند و دودی زیره سبز طعم دیگری است که بیماران دیابتی یا کسانی که در معرض خطر دیابت هستند میتوانند از آن لذت ببرند. زیره نه تنها کلسترول و قند خون را کاهش میدهد، بلکه محصولات پیشرفته گلیکاسیون (AGE ها) را که می تواند برای افراد مبتلا به این بیماری نگران نماینده باشد، نیز کاهش میدهد.
قاصدک (Taraxacum officinale)
این گیاه برگدار تلخ رویای افراد دیابتی است: گفته شده است که به بهبود عملکرد کبد، ایجاد عمل پاکسازی در بدن و تقویت کاهش وزن، یاری میکند.
شوید (Anethum graveolens)
گیاه چند منظوره شوید در طول قرون وسطی برای همه چیز از کاربردهای غذایی گرفته تا فواید سلامتی، مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه معین شده است که شوید دارای حدود 70 ماده شیمیایی مفید است که به طور خاص برای مبارزه با دیابت عمل می نمایند.

رازیانه (Foeniculum vulgare)
رازیانه با داشتن طعم ظریف با طعم بادیان متمایز، حاوی یک ماده فیتوشیمیایی به نام آنتول است، که با التهاب مبارزه میکند. دانه ها و سبزی آن نقش مهمی در برطرف عوارض دیابت ایفا می نمایند.
سیر (Allium sativum)
خوردن سیر بیشتر بدین معنی است که از غیر قابل کنترل شدن سیتوکین ها جلوگیری میکنید.
زردچوبه (Curcuma longa)
زردچوبه طعم و مزه خوب و فواید سلامتی فراوان دارد. مطالعه ای در مجله Diabetes Care نشان می دهد که افراد مبتلا به پیش دیابت که به جای کپسول کورکومین، دارو نما مصرف کردند، به دیابت نوع 2 مبتلا شدند. کسانی که کپسول کورکومین مصرف کردند به دیابت نوع 2 گرفتار نشدند.
نعنای فلفلی (Mentha x piperita)
نعنای فلفلی سرشار از آنتی اکسیدان های مبارز علیه دیابت است که ارزش اضافه کردن به وعده های غذایی را دارد.
رزماری (Rosmarinus officinalis)
رزماری با تاثیر در جلوگیری از التهاب، ماده فیتوشیمیایی فعالی به نام کارنوسول دارد که به افراد مبتلا به سندرم متابولیک یاری می نماید.
مریم گلی (Salvia officinalis)
مریم گلی نه تنها در مبارزه با میکروب ها نقش مهمی ایفا می نماید و میتوان به صورت چای از خوردن آن لذت برد، بلکه آنتی اکسیدان های قوی آن برای مبارزه با دیابت شناخته شده اند.
ترخون (Artemisia dracunculus)
معین شده است این گیاه اثر هیپوگلیسمی ایجاد می نماید، پرخوری را کاهش میدهد و مقاومت به انسولین را کم میکند.
آویشن (Thymus spp)
این گیاه طعم دار با تقریبا 75 ماده فیتوشیمیایی فعال که برای مبارزه با دیابت عمل می نمایند، وقتی که پای حفظ سلامتی به میان می آید، باید در رژیم غذایی گنجانده گردد.
زنجبیل (Zingiber officinale)
معین شده است که زنجبیل بسیاری از شرایط که نگرانی بیماران دیابتی به شمار می فرایند، را بهبود می بخشد. زنجبیل دارای توانایی کاهش سطح کلسترول، چربی خون و قند خون است.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "با ادویه جات ضددیابت بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ادویه جات ضددیابت بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید