این قانون تازه به کاهش یک میلیاردی بستههای پلاستیکی منجر خواهد شد

به گزارش ابزار ایرانی و به نقل از دویچه وله، فرانسه برای مقابله با زباله های پلاستیکی قانون جدیدی وضع کرد. طبق این قانون از ژانویه 2022 حدود 30 نوع میوه و سبزیجات بدون بسته بندی پلاستیکی به فروش می رسند. بسته بندی پلاستیکی از 2026 در این کشور کاملا ممنوع می شود.

این قانون تازه به کاهش یک میلیاردی بستههای پلاستیکی منجر خواهد شد

یکی از قوانین نوی که قرار است از اول ژانویه 2022 در کشور فرانسه اعمال شود قانون ممنوعیت بسته بندی های پلاستیکی میوه ها و سیزیجات است.

از اول ژانویه 2022 مصرف کنندگان خیار، سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی، تره فرنگی، بادمجان و گل کلم را در قفسه سبزیجات بدون بسته بندی پلاستیکی خواهند خرید. سیب، گلابی، نارنگی و پرتقال نیز جزو میوه هایی است که باید بدون بسته بندی پلاستیکی به فروش برسند.

دولت فرانسه با ممنوعیت بسته بندی های پلاستیکی می خواهد زباله های پلاستیکی را کاهش دهد.

در حال حاضر فروش حدود 37 درصد از میوه ها و سبزیجات در فرانسه در بسته بندی های پلاستیک صورت می گیرد. قانون نو قرار است کاهش سالانه حدود یک میلیارد بسته بندی پلاستیکی را در پی داشته باشد.

ممنوعیت های نو بخشی از برنامه چند ساله دولت فرانسه برای کاهش چشمگیر مصرف پلاستیک است. مقامات فرانسوی می گویند ممنوعیت استفاده از بسته بندی های پلاستیکی به تدریج شامل محصولات بیشتری می شود.

از سال 2026 به بعد فروش میوه ها و سبزیجات در فرانسه با بسته بندی های پلاستیکی کاملا ممنوع خواهد شد.

منبع: خبرکانادا

به "این قانون تازه به کاهش یک میلیاردی بستههای پلاستیکی منجر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این قانون تازه به کاهش یک میلیاردی بستههای پلاستیکی منجر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید