اطلاعات شفافی از دارایی های بنیاد شهید وجود ندارد

به گزارش ابزار ایرانی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هیچ اطلاعات شفافی از میزان دارایی و اموال متعلق به بنیاد شهید وجود ندارد و این حرف عجیبی است.

اطلاعات شفافی از دارایی های بنیاد شهید وجود ندارد

به گزارش از، امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: البته برخی شرکت های بورسی اسناد حسابرسی شده دارند، اما باید توجه داشت مجموع دارایی های متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر شامل اموال متعلق به بنیاد و اموال خانواده شهدا در قالب سهام در برخی شرکت ها می شود و اینکه مجموع این اموال چقدر است مشخص نیست.

او اضافه کرد: علت این عدم اطلاع از دارایی های بنیاد هم این است که بخش اقتصادی در بنیاد متمرکز نبوده و شرکت های مختلف به صورت مستقل فعالیت داشته اند، لذا در شروع کار لازم است سازماندهی نهادی در بنیاد انجام شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: این سازماندهی شامل جمع آوری اطلاعات رقبات و اموال می شود و بعد از آن باید این نهاد را بازسازماندهی کرد، باید بخش اقتصادی متمرکز و مستقل وجود داشته باشد تا مجموعه رقبات را شناسایی کند لذا مجموعه نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص تعداد شرکت های اقتصادی بنیاد شهید گفت: تعداد شرکت ها بستگی به ساختار مدیریتی آن ها دارد، بنابراین می توان گفت تعداد شرکت های بنیاد شهید از 18 تا بیش از 140 مورد خواهد بود.

او شرح داد: در این مجموعه، برخی شرکت ها اقدام به خرید سهام برخی شرکت های دیگر، یعنی شراکت کرده اند و داخل هم تنیده شده اند، از طرفی برخی از این شرکت ها متعلق به بنیاد است و برخی اصلا اینگونه نیست و فقط مدیریت آن بر عهده بنیاد است.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: برخی دیگر از شرکت ها نه متعلق به بنیاد است و نه این نهاد مدیریت آن را برعهده دارد بلکه نهاد نمایندگی رهبری نقش حضانتی در آن ها دارد لذا در بنیاد با انواع و اقسام شرکت ها روبرو هستیم.

/ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اطلاعات شفافی از دارایی های بنیاد شهید وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات شفافی از دارایی های بنیاد شهید وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید