اختصاص 5000 میلیارد ریال اعتبار برای فراوری اقلام مقابله با کرونا توسط شرکت های دانش بنیان و فناور

به گزارش ابزار ایرانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ایده ها و طرح های شرکت های دانش بنیان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبرداد.

اختصاص 5000 میلیارد ریال اعتبار برای فراوری اقلام مقابله با کرونا توسط شرکت های دانش بنیان و فناور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی ابزار ایرانی به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت درباره تسهیلات و خدمات این صندوق به شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه فراوری مایحتاج مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد تامین اقتصادی برای شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت های ویژه ای برای فراوری محصولات و خدمات مرتبط با کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا مصوب نموده است.

وی اضافه کرد: در ابتدا طی فراخوان از شرکت هایی که اقلام یا محصولاتی در این زمینه فراوری می نمایند دعوت به عمل آمد. محورهای این فراخوان شامل شرکت های فراورینماینده ژل و مواد ضد عفونی، دستگاه های ضدعفونی نماینده، ماسک و روپوش و تجهیزات مشابه، کیت های تشخیص بیماری کرونا، نرم افزارها و اپلیکیشن ها و شبیه سازها و نرم افزارهای مدل سازی و داروهای کنترل عوارض ویروس کووید 19 بود.

وحدت در خصوص میزان استقبال شرکت های دانش بنیان از این فراخوان اظهار کرد: بیش از 200 شرکت اعلام آمادگی کردند و بعد از ارزیابی لازم حدود 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای یاری در این زمینه در هیات عامل در نظر گرفته شد که به وسیله شبکه عاملیت در سطح کشور مانند صندوق های پژوهش و فناوری توزیع خواهد شد و تا انتها امسال شرکت ها امکان استفاده دارند.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دارای طرح های مرتبط یا باید تاییدیه از مراجع ذی صلاح داشته باشند و یا سازمان غذاو دارو، اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، ستاد فناوری نانو و زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مکلف شده اند که درخواست ها را خیلی سریع آنالیز نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، از آنجا که شیوع ویروس کرونا کسب وکار بعضی از شرکت های دانش بنیان را متاثر ساخته است، طبق مصوبه هیات عامل صندوق، آمادگی داریم تا به شرکت هایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می شوند، تسهیلاتی برای جبران آسیب های ناشی از این شرایط بپردازیم.

وحدت به افزایش سقف تسهیلات سرمایه در گردش فوری صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی دیگر از حمایت های صندوق نوآوری اشاره نمود و گفت: خدمات سرمایه در گردش فوری تسهیلاتی بود که خیلی زود در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می گرفت سقف این خدمت در حالت عادی یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی این سقف را به 15 میلیارد تومان افزایش داد و این مبلغ می توانست 50 روز در اختیار شرکتها قرار بگیرد که با شرایط کنونی به 90 روز برای این شرکت ها افزایش پیدا نموده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به مصوبات برای شرکت های دانش بنیان برای مقابله با کرونا گفت: در این چند روز گذشته برای سه شرکت در استان های یزد، اصفهان و بوشهر تسهیلات مصوب کردیم که در زمینه فراوری ژل و محصول ضدعفونی نماینده و ماسک فعالیت می نمایند. برای صرفه جویی در زمان و پرهیز از سفر این حمایت ها به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری استانی به شرکت ها اختصاص یافت.

وی در خصوص زمان در دسترس قرار دریافت این محصولات در جامعه گفت: بعضی از شرکت ها به امر فراوری اشتغال داشتند و یاری صندوق نوآوری و شکوفایی باعث شده که ظرفیت فراوری آنها افزایش یافته و تمرکز خود را به جای تامین منابع اقتصادی به امر افزایش تیراژ و بهبود خط فراوری منعطف نمایند و تا به امروز بسیاری از این محصولات توسط شرکت ها روانه بازار شده است به عبارت دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی یاری می نماید تا شرکتها هیچ نگرانی به جز فراوری نداشته باشند.

وحدت در خصوص کیت های تشخیصی اعلام کرد: در خصوص کیت های تشخیص کرونا کمی شرایط متفاوت خواهد بود به نظر اواخر هفته آینده یا اوایل سال آینده باید منتظر ورود کیت های فراوریی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار باشیم؛ زیرا این کیت ها نیازمند تحقیق و توسعه تکمیلی و اخذ مجوزهای فوری از سازمان هایی مثل سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه مرجع هستند.

وی در انتها تاکید نمود: امیدواریم با سرعت عملی که برای خدمات رسانی به این شرکت ها به خرج می دهیم، بتوانیم با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور به غلبه بر این بیماری یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اختصاص 5000 میلیارد ریال اعتبار برای فراوری اقلام مقابله با کرونا توسط شرکت های دانش بنیان و فناور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 5000 میلیارد ریال اعتبار برای فراوری اقلام مقابله با کرونا توسط شرکت های دانش بنیان و فناور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید