مـزاج بدن شما چیست؟

به گزارش ابزار ایرانی، با آنالیز بعضی از علائم و نشانه هایی که در تشخیص مزاج و طبع انسان موثر است، توانستیم نتایجی نسبی را درباره گرمی و سردی، خشکی وتری اندام های درونی بدن، شکل و فرم ظاهری آن ها و کیفیت اعضایی از قبیل پوست و مو را ارزیابی کنیم.

مـزاج بدن شما چیست؟

مـزاج بدن شما چیست؟

با آنالیز بعضی از علائم و نشانه هایی که در تشخیص مزاج و طبع انسان موثر است، توانستیم نتایجی نسبی را درباره گرمی و سردی، خشکی وتری اندام های درونی بدن، شکل و فرم ظاهری آن ها و کیفیت اعضایی از قبیل پوست و مو را ارزیابی کنیم. در این شماره هم همانند 2 شماره گذشته با آنالیز بعضی دیگر از فاکتورهای تشخیص مزاج و طبع انسان کوشش می کنیم تا جدول شناسایی مزاج و طبع را تکمیل نموده و به مرور با ویژگی ها و خصوصیات جسمی خود بیشتر و بهتر آشنا شویم. شناسایی ویژگی ها و خصوصیات بدنی و پرداختن به آن ها نقش بزرگی در عملکرد صحیح و مناسب اندام ها و اعضای درونی بدن از قبیل مغز، دستگاه اعصاب، دستگاه گوارش، کلیه ها و دیگر اعضای بدن دارد.از این رو شناسایی طبع و مزاج هر فرد و آگاهی او از نوع مزاجی که دارد به او یاری می نماید تا با مصرف مواد غذایی و خوراکی هایی که مناسب با طبع و مزاج اوست به حفظ سلامت و تندرستی خود در طول زندگی یاری کند. اگرچه برای شناسایی دقیق تر و مطمئن تر مزاج و طبع بدن توصیه می کنیم با یک متخصص طب سنتی در این زمینه مشورت کنید.

---

فضولات خود را آنالیز کنید

شرایط فضولات بدن از قبیل عرق، مدفوع و ادرار و آنالیز رنگ، شکل و شرایط آن ها یکی دیگر از راه هایی است که به مشخص نوع مزاج و طبع یاری می نماید. برای این منظور ضروری است تا هنگام دفع فضولات بدن خود به شکل، رنگ و بوی آن ها توجه کنید.

1. اگر رنگ مدفوع یا ادرار تیره تر از حد معمول باشد این مسئله نشان دهنده غلبه صفرا در بدن و گرمی مزاج است.

2. بی رنگ بودن یا کم رنگ بودن مدفوع و ادرار نشانه سردی مزاج است.

3. اگر عرق انسان با بوی شدید و تندی همراه باشد این مسئله نشانه گرمی مزاج او و غلبه صفرا بر بدن است.

4. اگر عرق انسان ردی بر لباس او باقی نگذارد و کم بو باشد نشانه سردی مزاج اوست.

5. درصورتی که فردی زود به زود از توالت استفاده کند، این مسئله هم از نشانه های گرمی مزاج است.

---

رفتارها و عادت های تان را مرور کنید

آنالیز چگونگی رفتارها و اعمال نفسانی شما هم در مشخص نوع مزاج و طبع شما موثر است. به همین علت آنالیز حالت ها، عادت ها و رفتارهای شما به طور روزمره هم می تواند تاثیر زیادی در تشخیص نوع مزاج شما داشته باشد.

6. امیدوار بودن و حسن ظن داشتن یکی از ویژگی های افراد گرم مزاج است.

7. جوانمردی و غیرت از جمله ویژگی هایی است که در افراد گرم مزاج در مقایسه با دیگر افراد پررنگ تر و نمایان تر است.

8. ناامیدی و بی اعتمادی از جمله ویژگی های افراد سرد مزاج است.

9. افرادی که احساس می نمایند توانایی زیادی در درک مطالب و نکات آموزشی دارند در گروه افراد گرم مزاج قرار می گیرند.

10. انسان های پرتحرک و پرجنب و جوش مزاج گرم دارند.

11. افرادی که در یادگیری مسائل و نکات درسی کمتر دقیق هستند و حس می نمایند توانایی آن ها در درک مطالب در مقایسه با بقیه کمتر است معمولا در گروه افراد سرد مزاج قرار دارند.

12. بعضی از افراد خیلی سریع تصمیم می گیرند و شک و تردید را به خود راه نمی دهند این افراد در گروه افراد گرم مزاج قرار می گیرند.

13. افرادی که کم تحرک هستند و خیلی تمایل به حرکت کردن ندارند افرادی هستند که در گروه سرد مزاجان جای می گیرند.

14. اگر هنگام انتخاب سریع تصمیم نمی گیرید و دچار تردید می شوید و فرایند تصمیم گیری را کند انجام می دهید در گروه افراد سرد مزاج قرار می گیرید.

15. افرادی که توانایی صبر کردن ندارند و دوست دارند خیلی سریع به کارها و برنامه های شان برسند و در اصطلاح اسپند روی آتش می مانند، افراد گرم مزاج هستند.

16. افراد کم حرف در گروه افراد سردمزاج جای می گیرند.

17. افرادی که در گروه افراد باهوش قرار نمی گیرند و خیلی دیر نکات ظریف را دریافت می نمایند، در گروه افراد سردمزاج قرار دارند.

18. اگر صبر و حوصله شما در پیش بردن برنامه های تان زیاد است و سر فرصت به کارهای شان می پردازند در گروه افراد سردمزاج قرار می گیرند.

19. افرادی که پرحرف هستند و تمایل زیادی به صحبت کردن درباره مسائل دارند از جمله افراد گرم مزاج هستند.

20. کسانی که هر لحظه یک حس دارند و به اصطلاح با وزش باد دیدگاه ها و احساس شان دست خوش تغییر می شوند در گروه افرادی قرار دارند که دچار رطوبت مزاج هستند.

منبع:بهترین ها

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون

به "مـزاج بدن شما چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مـزاج بدن شما چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید