علائم رایج دیابت نوع 2 ، گیاهی که احتمال ابتلا به قند خون را کاهش می دهد

به گزارش ابزار ایرانی، محققان با انجام مطالعاتی روی حیوانات و انسان ها به این نتیجه رسیدند که گیاه بابونه می تواند احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

علائم رایج دیابت نوع 2 ، گیاهی که احتمال ابتلا به قند خون را کاهش می دهد

به گزارش ابزار ایرانی به نقل از اکسپرس، عوارض دیابت ناشی از فراوری ضعیف انسولین است که باعث افزایش سطح خطرناک قند خون می گردد.

داشتن رژیم غذایی و خوردن غذاهای سالم می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند. یک آنالیز جامع که در مجله Complementary Therapies Medicine منتشر شده، دلیل محکمی برای مصرف مکمل بابونه است. گیاه بابونه (گیاهی از خانواده Asteraceae) از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

محققان یک آنالیز سیستماتیک از شواهد مربوط به اثرات بابونه بر نشانگرهای متابولیک و عوارض دیابت از مطالعات حیوانی و انسانی انجام دادند. جستجوی گسترده در پایگاه های اطلاعاتی الکترونیکی رایج مطالعه مرتبط با حیوانات و شش کارآزمایی بالینی انسانی را نشان داد.

تمام مطالعات حیوانی، بهبود در معیارهای مختلف کنترل گلیسمی (قند خون) و عدم تحمل گلوکز را نشان داد که در طول زمان پایدار بود. بهبود سطح قند خون در موش های مبتلا به دیابت بین 14 تا 59 درصد بود و در مطالعاتی که شامل رژیم های دز متفاوت بود، وابسته به دز بود.

  • دلیل اصلی ابتلا به دیابت نوع 2 را بشناسید

در کارآزمایی دیگری که در این آنالیز گنجانده شد، 64 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 روزانه سه فنجان چای بابونه (3 گرم در 150 میلی لیتر آب داغ) یا دارونما به مدت هشت هفته دریافت کردند. گروه چای بابونه کاهش قابل توجهی در HbA1c (میانگین سطح قند خون طی 8 تا 12 هفته قبل)، سطح انسولین و مقاومت به انسولین و بعلاوه کاهش 11 درصدی سطح قند خون در مقایسه با گروه دارونما نشان داد. با این حال، برای تأیید این یافته ها، قبل از ارائه توصیه ها، مطالعات بیشتری مورد احتیاج است.

در سال 2008، تحقیقات دیابت انگلستان در مطالعه ای گزارش داد که نوشیدن روزانه چای بابونه ممکن است به جلوگیری از عوارض دیابت نوع 2، مانند نابینایی، بیماری قلبی و آسیب کلیوی یاری کند.

در این مطالعه، محققان انگلیسی و ژاپنی عصاره بابونه را به موش های مبتلا به دیابت دادند. به نظر می رسد که این عصاره سطح گلوکز خون را کاهش داده و فعالیت آنزیم مرتبط با ایجاد عوارض دیابت را مسدود می نماید.

دکتر ویکتوریا کینگ، مدیر مرکز تحقیقات دیابت انگلستان گفت: برای اینکه بتوانیم به نتیجه گیری قطعی در خصوص نقش چای بابونه در مبارزه با عوارض مرتبط با دیابت برسیم، به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

مرکز تحقیقات دیابت انگلستان هنوز به افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی نماید که مصرف چای بابونه خود را افزایش دهند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم، انجام فعالیت بدنی منظم و مصرف داروهای تجویز شده راه های کلیدی برای کنترل موثر سطح گلوکز خون، فشار خون و چربی خون هستند. مدیریت خوب دیابت به کاهش خطر عوارض جدی مانند سکته مغزی و نابینایی یاری می نماید.

بسیاری از افراد بدون اینکه متوجه باشند، دیابت نوع 2 دارند. این موضوع هم به این دلیل است که افراد یا علائم بیماری را نمی شناسند یا به آنها توجه ندارند.

علائم دیابت نوع 2 عبارتند از: ادرار کردن بیش از حد معمول، به خصوص در شب، احساس تشنگی دائمی، احساس خستگی زیاد، کاهش وزن بدون رژیم، دیر بهبود یافتن یا عدم بهبود زخم و تاری دید.

سرویس سلامت ملی انگلیس شرح می دهد: آزمایش خون می تواند ابتلا به دیابت را تعیین کند و دیابت هرچه زودتر تشخیص داده گردد، درمان بهتر پیش می رود.

منبع: همشهری آنلاین

به "علائم رایج دیابت نوع 2 ، گیاهی که احتمال ابتلا به قند خون را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم رایج دیابت نوع 2 ، گیاهی که احتمال ابتلا به قند خون را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید