خبرنگاران اجرای طرح راهسازی ابرار در اشنویه شروع شد

به گزارش ابزار ایرانی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای اشنویه گفت: بهسازی و آسفالت 8.5 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان در راستای اجرای طرح ملی ابرار در این شهرستان شروع شد.

خبرنگاران اجرای طرح راهسازی ابرار در اشنویه شروع شد

هاوری مدرس روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ابزار ایرانی اضافه نمود: نخستین مرحله اجرای این طرح که در راستای بازسازی و تکمیل راه های روستایی این شهرستان است، در جهت روستاهای پروانه، چپرآباد، سرگیز، پیروت آباد، گل ماوران و قزن آباد اجرا می گردد.

وی گفت: در صورت تخصیص امکانات و به بهره برداری رسیدن از این طرح، تنها 6 کیلومتر راه شوسه و خاکی در این شهرستان باقی خواهد ماند که آسفالت گردد.

وی ادامه داد: علاوه بر این عملیات احداث و آسفالت محورهای روستایی ذمه - آلکاباد نیز که در قالب این طرح از سال گذشته به طول بیش از 6 کیلومتر و با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال شروع شده بود، هم اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای اشنویه گفت: در حال حاضر از 181 کیلومتر مجموع راه روستایی در این شهرستان 175 کیلومتر آن آسفالت یا به پیمانکار واگذار شده که از این حیث اشنویه از لحاظ شاخص اجرای آسفالت در رتبه نخست استان قرار گرفته است.

مدرس، اضافه نمود: این شهرستان همچنین از لحاظ شاخص اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی در رتبه دوم در آذربایجان غربی قرار گرفته است.

شهرستان مرزی اشنویه دارای 72 روستا و 2 بخش مرکزی و نالوس است.

طرح ملی ابرار در راستای اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه های روستایی مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره برداری از 2 هزار کیلومتر از راه های اولویت دار روستایی با 180 اکیپ راهسازی و هزار و 500 دستگاه ماشین آلات راهسازی دولتی اجرا می گردد.

آذربایجان غربی بیش از 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود هشت هزار کیلومتر راه روستایی است؛ از این میزان نیز نزدیک به سه هزار و 500 کیلومتر آسفالت نیست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اجرای طرح راهسازی ابرار در اشنویه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح راهسازی ابرار در اشنویه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید