پوست چرا پیر می گردد؟

به گزارش ابزار ایرانی، اجزای سیستم ایمنی پوست همیشه سعی در رفع کردن آسیب های محیطی موجود دارند. ولی وقتی سن ما بالا می رود چون سیستم ایمنی بدن دستخوش تغییرات طبیعی و فرایند پیری می گردد، به مرور کیفیت کار سیستم ایمنی موجود در پوست کاهش می یابد و پیری پوست رخ می دهد. پیری پوست ناشی از دو پدیده جداگانه است. اول، پیری درونی

پوست چرا پیر می گردد؟

پوست چرا پیر می گردد؟

اجزای سیستم ایمنی پوست همیشه سعی در رفع کردن آسیب های محیطی موجود دارند. ولی وقتی سن ما بالا می رود چون سیستم ایمنی بدن دستخوش تغییرات طبیعی و فرایند پیری می گردد، به مرور کیفیت کار سیستم ایمنی موجود در پوست کاهش می یابد و پیری پوست رخ می دهد. پیری پوست ناشی از دو پدیده جداگانه است. اول، پیری درونی که تغییری کلی و به ظاهر اجتناب ناپذیر است و فقط به افزایش سن نسبت داده می گردد و دومی، به پیری ناشی از نور معروف است و به تغییرات ناشی از تماس طولانی با آفتاب اطلاق می گردد. این پدیده پیری قابل پیشگیری است و می توان با حفاظت از آفتاب، پیری ناشی از نور را بر پیری درونی اضافه نکرد.

همان طور که می دانید، پوست ما از لایه های اپیدرم، درم و چربی تحت جلدی تشکیل شده و سلول های سیستم ایمنی در دو طرف غشای پایه ای که درم را از اپیدرم جدا می نماید، توزیع شده اند و فعالیت های هماهنگ شده آنها، این امکان را به سیستم ایمنی پوست می دهد که پاسخی سریع و موثر علیه عوامل مهاجم ایجاد نمایند. در واقع این شبکه سلولی توانایی درک عوامل مختل نماینده در پوست مانند ضربه، تشعشعات ماورای بنفش و مواد شیمیایی سمی و بیماری زا را دارد و سریع پیغام هایی را به دیگر اجزای سیستم ایمنی می فرستد تا آسیب را رفع نمایند. اپیدرم پوست علاوه بر سد فیزیکی بودن در برابر عوامل یاد شده، مانع از دست رفتن آب بدن می گردد و اسیدهای چرب آزاد آن سد دفاعی اصلی پوست هستند.

ضعیف شدن این سدهای ایمنی در واقع شرایط مساعد را برای عفونت های ناشی از ورود باکتری ها و سپس مسائل دیگر فراهم می نماید. فعالیت ترشحی پوست کم می گردد، عروق در پیری شنماینده و نفوذپذیرتر شده و همه اینها واقعیتی است که شما آن را نظاره می کنید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "پوست چرا پیر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست چرا پیر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید